۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۱۵

حجت الاسلام ابراهیمی:

نماز جمعه در 735 شهر کشور اقامه می شود

نماز جمعه در 735 شهر کشور اقامه می شود

طبس – خبرگزاری مهر: معاون امور استانهای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از برگزاری نماز جمعه در 735 شهر خبر داد و گفت: آمادگی داریم تا در هر جایی که جمعیتی پنج هزار نفری داشته باشد شرایط را برای برگزاری نمازجمعه فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی ظهر دوشنبه در همایش میعاد با حضور ائمه جمعه شهرهای طبس، عشق آباد و دیهوک و مدیران این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: کسانی که زیر سقف و خیمه انقلاب اسلامی ولایت و قانون اساسی را قبول دارند باید در نمازجمعه شرکت کنند اگر چه سلایق متفاوتی داشته باشند

وی به اهمیت برگزاری نمازجمعه اشاره کرد و گفت: یکی از راههای بیمه شدن و تضمین و تداوم انقلاب برگزاری نمازهای جمعه بوده و هست.

وی اظهارداشت: کسانی که در نمازجمعه شرکت می کنند به تمام معنا از دلدادگان و شیفتگان ولایت فقیه هستند.

حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: حضور باشکوه مردم در نماز جمعه سبب تقویت نظام و ارزش‌های اسلامی است زیرا نماز جمعه نهاد مقدس وابسته به دستگاه رهبری است.

وی ابرازداشت: امروز در بیش از 735 شهر نمازجمعه برگزار می شود و مردمی که درنمازهای جمعه شرکت می کنند همگی دارای ویژگی ولایت پذیری هستند.

معاونت امور استانهای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشورگفت: یکی از سیاستهای حاکم بر نمازجمعه این است که ما در نهاد نماز جمعه به نسل جوان میدان دهیم و فضا را برای ورود جوانان محیا کنیم چرا که اگر این ارتباط با حس فرهنگی و دوستی توام باشد درآینده عناصر فرهنگی زیاد و خوبی به جامعه تحویل داده خواهند شد که پا بکار هم خواهند بود.

وی ضمن اشاره به دیگر سیاستهای برگزاری نمازجمعه در کشور افزود: یکی از مهمترین سیاستها در رابطه با مسئولان است که باید توجه کنند هیچ کمربند جغرافیایی به اندازه کمربند نمازجمعه نمیتواند شهرها را از توطئه های دشمن محفوظ نگه دارد.

ابراهیمی تاکید کرد:ما آمادگی داریم تا در هر جایی که جمعیتی پنج هزار نفری داشته باشد شرایط را برای برگزاری نمازجمعه در آنجا فراهم کنیم چرا که نمازجمعه متکی به مردم است.

وی بیان داشت: به برکت دولت نهم و دهم در نهضت مصلا سازی قدمهای خوبی برداشته شد که در 148 شهر مصلاسازی آغاز شده است.

درپایان این مراسم از امام جمعه طبس به پاس زحمات 24 سال امامت جمعه طبس تقدیر شد.

 

 

 

کد خبر 2106469

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha