۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۵

گزارش خبرنگار اعزامی مهر از بلغارستان؛

اعتراض ایران به شنوا بودن کشتی‌گیر روس/ احتمال پس گرفتن طلای 55 کیلو

اعتراض ایران به شنوا بودن کشتی‌گیر روس/ احتمال پس گرفتن طلای 55 کیلو

مسئولان کاروان ناشنوایان ایران پس از قهرمانی کشتی‌گیر روس در وزن 55 کیلوگرم فرنگی، نسبت به شنوا بودن این ورزشکار اعتراض کرده‌اند و امیدوارند تا طلای وی پس گرفته شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از صوفیه بلغارستان، تیم کشتی فرنگی ایران در روز اول نتوانست به مدال طلا دست یابد. یکی از امیدهای کسب مدال طلای ایران، مهدی بخشی کشتی‌گیر وزن 55 کیلوگرم بود که در مرحله نیمه نهایی به کشتی گیر روسیه خورد و در کمال ناباوری بازی را به حریف واگذار کرد. همین کشتی گیر روس در فینال اوکراین را شکست داد و قهرمان شد.

با این حال مسئولان کاروان ایران اعتراضی را نسبت به شنوا بودن ورزشکار روسی مطرح کردند. آنها معتقد بودند این ورزشکار سالم است و به همین خاطر باید مدال او پس گرفته شود.

مسئول برگزاری مسابقات هم بعد از قهرمانی این کشتی‌گیر روسی به وی اعلام کرد که باید از او تست شنوایی گرفته شود تا مشخص شود که وی قطعا ناشنواست. در صورتی که مشخص شود این ورزشکا روسی ناشنوا نبوده است، قطعا مدال طلای وی پس گرفته خواهد شد و مهدی بخشی هم این شانس را دارد که به مدال نقره برسد.

کاروان ناشنوایان ایران تا پایان روز سوم موفق شد که 9 مدال (هفت مدال برنز و دو مدال نقره) را کسب کند. مسابقات المپیک ناشنوایان روز سیزدهم مردادماه به اتمام خواهد رسید.
 

کد خبر 2106829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha