تحولات افغانستان/

افزایش 38 درصدی تلفات زنان وکودکان / کشته شدن 6 شبه نظامی طالبان و بازداشت 10 نفر دیگر

افزایش 38 درصدی تلفات زنان وکودکان / کشته شدن 6 شبه نظامی طالبان و بازداشت 10 نفر دیگر

کشته شدن شش شبه نظامی افغان و بازداشت 10 نفر دیگر در عملیات مشترک نیروهای افغانی و خارجی و اعلام افزایش 38 درصدی تلفات زنان و کودکان افغان در حملات تروریستی از جمله خبرهای مربوط به افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدای افغان، در  عملیاتهای مشترک نیروهای دولتی و خارجی در افغانستان، هشت شبه نظامی طالبان کشته و زخمی شدند. وزارت کشور افغانستان از چند عملیات نیروهای مشترک در ولایت های کنر، کندز، قندهار، لوگر، غزنی، پکتیا و هرات طی 24 ساعت گذشته خبر داده است.

دراین عملیاتها، شش شبه نظامی طالبان کشته، دو نفر زخمی و 10 نفر دیگر دستگیر شدند.

خبر دیگر اینکه در حمله افراد مسلح به مردم روستای گرگی در ولایت غور، پنج نفر از آنها کشته شدند.

از سوی دیگر، جیمز دابنز فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان با حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان دیدار کرد و درباره آخرین تحولات این کشور به بحث و گفتگو پرداخت.

خبر دیگر اینکه درگیری چند ساعته میان نیروهای پلیس افغان و گروههای مخالف مسلح در منطقه میوند ولایت قندهار به کشته شدن پنج فرد مسلح منجر شد.

افزایش 38 درصدی تلفات زنان و کودکان افغان

مسئول بخش حقوق بشر دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان از افزایش 38 درصدی تلفات زنان و کودکان در انفجارها و حملات تروریستی خبر داده است. به گفته این مسئول، در شش ماه اول امسال در این کشور 337 زن و کودک کشته و 770 نفر زخمی شدند.

مسئول بخش حقوق بشر دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان در نشست خبری همچنین از افزایش 23 درصدی تلفات غیرنظامیان در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته در افغانستان خبر داد.

وی اعلام کرد: 35 درصد قربانیان انفجارهای کنار جاده ها در افغانستان را غیرنظامیان تشکیل می دهند.

کد خبر 2107638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha