۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۳۹

گزارش خبری تصویری/

طنین زیبای قرائت قرآن استاد "شحات لاشین" در گناوه/ ضعف در استعدادیابی قاریان گناوه

طنین زیبای قرائت قرآن استاد "شحات لاشین" در گناوه/ ضعف در استعدادیابی قاریان گناوه

گناوه – خبرگزاری مهر: محفل نورانی انس با قرآن کریم با حضور قاری برجسته کشور مصر استاد احمد شحات لاشین، مسئولان و مردم پاک سرشت و دوستدار قرآن گناوه در حسینیه شهید حر خسروی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از تلاوت قدسی و سراسر نور استاد احمد شحات لاشین، ملکزاده از قاریان سرشناس استان بوشهر و شهرستان گناوه به تلاوت آیات چند از قرآن کریم پرداخت که تحسین حاضران در مراسم را برانگیخت.

سپس امام جمعه گناوه ضمن خوشامدگویی به قاری مصری با زبان عربی در سخنانی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه انس با قرآن، ماه نزول قرآن، تدبر در قرآن و عمل به آن است و قرآئت قرآن برای گناهان ما کفاره است و مانع آتش زدن انسان در جهنم می شود.

استعداد و پتانسیل بالایی در قاریان گناوه‌ای وجود دارد

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی با تحسین قرآئت دلنشین ملکزاده گفت: ما هیچگونه کمبودی در بحث قاریان نداریم و به لطف خداوند در شهرستان گناوه استعداد و پتانسیل وجود دارد، ولی ضعف از ناحیه ماست و این نشانگر عدم استعداد یابی است.

وی با بیان اینکه حمایت ما از قاریان و حافظان شهرستان کم است، ادامه داد: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق عنایت کند که بتوانیم از این جوانانی که واقعا علاقمند به قرآن هستند و در این عرصه تلاش می کنند، حمایت لازم را به عمل آوریم و اینطور نباشد که تنها به دعوت قاریان بیرون از استان بسنده کنیم.

رکنی حسینی اضافه کرد: ماه مبارک رمضان ماه انس با قرآن است و ای کاش ما در این ماه هفته ای یکبار، یک محفل انس با قرآن در گناوه برگزار می کردیم که هم بیشتر محافل انس با قرآن داشته و هم تشویقی برای قاریان شهرستان باشد.

امام جمعه گناوه در پایان گفت: امیدواریم که خداوند بزرگ ما را با قرآن ناطق یعنی وجود مبارک حضرت علی (ع) محشور بفرماید و لازم می دانم که از همه دست اندرکاران برگزاری این محفل  تشکر و تقدیر کنم.

سالن محو قرائت دلنشین استاد " احمد شحات لاشین"

بعد از سخنرانی امام جمعه گناوه استاد احمد شحات لاشین به مدت 25 دقیقه به قرائت آیات سراسر نور قرآن کریم با صدای قدسی، دلنشین و معنوی خود پرداخت.

در هنگام تلاوت آیات قرآن توسط این قاری همه حاضران در حسینیه شهید حر خسروی محو تلاوت استاد شدند و نوای مقدس الله، الله، ماشاءالله، احسنت فیک و احسنت بالوالدیک در فضای معنوی و روحانی این محفل انس با قرآن طنین انداز شد.

استاد در این مراسم دو بار به خوانش سوره کوثر و آیاتی در مورد تکریم ایتام و نیازمندان در ماه مبارک رمضان پرداخت.

لزوم تداوم برگزاری نشست‌های انس با قرآن

در پایان برخی از حاضران در مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشتند: ضرورت دارد تا اینچنین محافل قرآنی در این ماه مبارک در گناوه افزایش و نظیر این مراسم قاریان برجسته ای از خارج و داخل کشور در گناوه حضور یافته و موجبات گسترش فرهنگ قرآنی شوند.

آنها تاکید کردند: تلاوت دلنشین قرآن توسط این قاریان بزرگ تاثیر به‌سزایی در پیوند هر چه مستحکم‌تر مردم و به ویژه جوانان با فرهنگ قرآنی دارد و می باید مسئولان و متولیان امور به این مطالبه جدی دوستداران قرآن در گناوه توجه بیشتری داشته باشند.

این دومین محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته مصری است که توسط ستاد ضیافت الهی شهرستان گناوه در این دو سال برگزار شده است.

کد خبر 2107738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha