۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۲۱

آیت الله سبحانی:

راهپیمایی روز قدس احیای اسلامی بودن مسئله قدس است

راهپیمایی روز قدس احیای اسلامی بودن مسئله قدس است

یکی از مراجع تقلید با اشاره به این که اگر قدس یک مسئله اسلامی باشد یک میلیارد و نیم مسلمان متولی آن خواهند شد و امام (ره) هم تاکید می‌کردند مسئله قدس اسلامی است نه عربی، بیان داشت: راهپیمایی روز قدس احیای اسلامی بودن مسئله قدس است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود در مدرسه حجتیه قم، با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس افزود: قدس یک مسئله دنیایی نیست تا با تقسیم‌بندی جغرافیایی قابل حل باشد.

وی ادامه داد: این سرزمین روزگاری قبله اول پیامبر اسلام(ص) و بسیاری از پیامبران بوده است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، عربی دانستن مسئله فلسطین را اشتباه عنوان کرد و اظهار داشت: دولت‌های عربی که روح دینی ندارند و وابسته به غرب هستند اشتباه کردند که قدس را مسئله‌ای عربی کردند و در نهایت هم شکست خوردند.

آیت‌الله سبحانی افزود: الان شصت سال است که قدس در اختیار صهیونیست‌هاست چون متولی آن جنبش فتح است و نهایتاً 300میلیون عرب با آن سرو کار دارند.

مسئله قدس اسلامی است نه عربی

این مرجع تقلید یادآور شد: اگر قدس یک مسئله اسلامی باشد یک میلیارد و نیم مسلمان متولی آن خواهند شد و امام (ره) هم تاکید می‌کردند مسئله قدس اسلامی است نه عربی.

وی راهپیمایی فردا را احیای اسلامی بودن مسئله قدس دانست و گفت: امیدواریم مسلمانان با متانت و عقلانیت کامل این روز را احیا کنند تا قدس، فراموش نشود.

آيت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات 65 تا 67 سوره یس اظهار داشت: تا وقتی پیامبری در میان مردم باشد خداوند آنها را عذاب نخواهد کرد لذا از حرف« لو» که بیانگر امتناع است استفاده شده است.

وی در تفسیر آیه« وَمَنْ نُعَمِّرْهُ نُنَكِّسْهُ فِي الْخَلْقِ أَفَلَا يَعْقِلُونَ » خاطرنشان کرد: اکثر مفسران این آیه را این گونه معنا کرده‌‌اند که هر چه انسان پیرتر شود عقل و درایت‌اش را از دست می‌دهد ولی این معنا با دو آیه قبلی ارتباط ندارد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: بهتر است «نعمره» را به معنای باقی گذاشتن، بدانیم و در این صورت آیه می‌فرماید ما مشرکان را یا کور می‌کنیم یا مسخ می‌کنیم یا به حال خود باقی می‌گذاریم و سپس آفرینش آنها را واژگون می‌کنیم.
 

کد خبر 2108115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha