۱۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۵۳

جمیری:

مسئولان در عمل نشان دهند که جوانان سرمایه آینده ما هستند

مسئولان در عمل نشان دهند که جوانان سرمایه آینده ما هستند

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماينده مردم بوشهر،گناوه، ديلم و خارگ در مجلس شوراي اسلامي گفت: جوانان سرمايه هاي ارزشمند جامعه اسلامي ما هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالكريم جميري صبح جمعه در نشست با جوانان كه در سالن اجتماعات دانشگاه پرديس فرهنگيان علامه طباطبايي برگزار شد، اظهار داشت: از جوانان عزيز و ارجمند و اساتيد و مسئولان گرانقدري كه در اين جلسه حضور دارند، صميمانه تشكر و قدرداني مي كنم.

وی اضافه کرد: اين جلسه يك نقطه آغازي خواهد بود براي جلسات پر رونق‌تر با حضور جوانان عزيز و مسئولان ارزشمندي كه همواره دل در گرو رفع مسائل و مشكلات و آسايش و آرامش عزيزان ما دارند.

نماينده مردم بوشهر،گناوه، ديلم و خارگ در مجلس شوراي اسلامي افزود: همين جلسه حكايت اين دارد كه مسئولان ما با جوانان بنشينند و حرف‌هاي دل فرزندان عزيز و سرمايه‌هاي ارزشمند جامعه اسلامي را بشنوند و در راستای رفع مسائل و مشكلات آنها و ايجاد آرامش و آسايش براي آنها تلاش و انجام ماموريت كنند.

مهمترین سرمایه هر جامعه نیروی انسانی است

وی عنوان كرد: جوانان سرمايه‌هاي آينده ما محسوب مي‌شوند و اعتقاد شخصي من اين است كه نه در شعار بايد اين را بيان كنيم و بگوييم بلكه همه ما مسئولان و مديران در عمل نشان بدهيم كه مهم‌ترين سرمايه براي ما، جوانان ما هستند و مهم ترين سرمايه براي هر جامعه اي، منابع انساني متخصص و توانمند آن جامعه هست.

جمیری خاطرنشان ساخت: در هر جامعه‌اي كه قرار است در مسير پيشرفت و توسعه قرار بگيرد و هر چقدر از نعمات الهي برخوردار باشد و هر چقدر بنيه‌هاي اقتصادي قوي برخوردار باشد، اگر منابع انساني توانمند، سالم، صالح، با انگيزه براي استفاده بهينه از منابع در راستای پيشرفت جامعه و رسيدن به نقطه هدف، كه تعالي جامعه هست نتوانيم استفاده بكنيم و اين منابع انساني را به خوبي مديريت نكنيم و جامعه در عرصه تربيت نيروهاي متخصص و توانمند و متعهد، نا كارآمد باشد قطعا نمي‌تواند مسير پيشرفت و توسعه را طي كند و به نقطه مورد نظر برسد.

وي گفت: لذا ما بايد اين اعتقاد را در عمل نشان بدهيم كه مهم‌ترين‌ها براي ما، جوانان ما هستند، جوانان عزيز ما بهترين اوقات خودشان را يعني اوقات عمر شريفشان را در مراكز علمي در سطوح متوسطه و عالي سپري مي‌كنند، قطعا كساني كه دست اندركاران امور جوانانند بايد زمينه‌هاي مختلف را به طوري طراحي كنند تا اين عزيزان ما بتوانند از اين فرصت ارزشمندشان در بهترين مقطع عمر خود به گونه‌اي بهرمند باشند كه به عنوان سرمايه‌هاي جامعه در عرصه مديريت بتوانند كارآمدي خودشان را به خوبي نشان بدهند و آن تعالي كه براي جامعه مورد انتظار هست تحقق پيدا كند.

رئيس مجمع نمايندگان استان بوشهر افزود: در واقع انتظار مردم عامه برآورده شود و ما اين مهم را به عنوان يك وظيفه براي خود قائل هستيم، به عنوان كسي كه مردم بهش اعتماد كردند و يك مسئوليت بزرگ را بر عهده‌اش گذاشتند و با تمام ظرفيت و بدون هيچ گونه منتي و به عنوان يك وظيفه بايد اين را سرلوحه كار خودمان قرار بدهيم كه در توجه به خاصه‌هاي جوانان عزيز ما، هيچ محدوديتي براي خودمان قائل نباشيم، نه تنها خود بلكه از همه ظرفيتي كه امكان دارد در خدمت مسئولان و در كنار مسئولان در خدمت جوانان، بتوانيم به وظایفمان عمل كنيم.

نماينده مردم بوشهر ابراز داشت: مبحث جوانان به عنوان وظيفه ذاتي و يك مسئوليت اساسي كه امروز براي ما يك ماموريت محسوب مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه نگاه مقام معظم رهبري را نسبت به جوانان و نوجوانان ببينيد، گفت: تقاضاي ايشان از مسئولان به اينكه جوانان را بايد در عرصه‌هاي فعاليت‌هاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي بايد شاداب نگه بدارند و جوانان ما اهل فعاليت در عرصه‌هاي مختلف باشند و مراكز علمي و آموزشي ما سرشار از شادابي و پويايي جوانان عزيز ما باشد، اين براي ما به عنوان الگو و نمونه ايجاد وظيفه مي‌كند.

جوانان سرمايه هاي ارزشمند جامعه اسلامي ما هستند

جميري بيان نمود: جوانان عزيز بوشهري ما در سطح استان به طبع عموم مردم، خانواده هايي كه اين بچه ها را تربيت كردند و با پيشينه غني فرهنگي و ارزشمند تاريخي كه مردم اين استان داشتند، جوانان ما سالم ترين، صالح ترين، متدين ترين، پاك‌ترين جوانان محسوب مي‌شوند.

رئيس مجمع نمايندگان استان بوشهر افزود: شما ببينيد در همين شب هاي احيا، در اين مراسمات افراد ميان كم تر بود و اغلب كساني كه حضور داشتند، نوجوانان و جوانان ما بودند و زيبايي مراسم مذهبي ما و نمازجمعه ما و شب هاي احيا ما، وجود همين جوانان در استان هست.

نماينده مردم بوشهر در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: در جلسه اي كه با مدير صدا و سيماي مركز بوشهر داشتم، اشاره كردم كه اين برنامه شب احيا را به طور زنده پخش مي كرديد، نه به عنوان يك برنامه كه در بوشهر دارد اجرا مي شود و خبر داده شود.

وی اظهار داشت: اين كافي نيست بلكه از صدا و سيماي مركز بوشهر انتظار مي رود اين برنامه در سطح كشور و يا هر جا اين تصوير را مي توانند ببينند، مشاهده كنند كه چگونه در اين مراسم معنوي و مذهبي و اعتقادي و ديني ما، غلبه با حضور جوانان استان ماست، تا اين براي ديگران درس باشد كه در اين محافل شب هاي احيا و قرآني استان بوشهر را خبرگزاري بين المللي قرآن و خبرگزاري مهر و تعدادي پايگاه هاي خبري استاني بسيار عالي پوشش داده بودند و صدا و سيما مركز بوشهر بايد در همه مراسمات و برنامه حضور پر رنگ و محتوايي و توليدي داشته باشد.

جميري عنوان كرد: ما در جمع و جلسات بسيار زيادي را مي رويم و مي بينيم، اينقدر حضور شاداب و گرم و با انگيزه جوانان را از طريق سيماي شبكه استاني بوشهر مشاهد نمي كنيم و اين حضور جوانان مي تواند يك الگو باشد براي ساير نقاط، خوب آيا اگر مسئولي و يا مسئولاني قدر اين جوانان را ندانند، كنار اين جوانان نباشند، مسائل آنها را از طريق صدا و سيما و يا از هر طريق ديگر نشنوند و پاسخگوي خواسته‌هاي آنان نباشند، آيا به اين نظام، به اين جامعه و كشور جفا نكرده اند؟ و آيا از اين نعمات الهي قدر شناسي كرده اند؟

حضور جوانان در عرصه‌هاي مختلف كشور يك نعمت و فرصت است

وی گفت: حضور اينگونه جوانان ما در عرصه‌هاي مختلف كشور يك نعمت و فرصت است و ما بايد پاسخگويي اين نعمت‌ها باشيم و الان در برابر نعمت چه كار كرديم و چه كار مي‌كنيم و چگونه قدرشناسي كرديم و مي‌كنيم و ما امروز ده‌ها و صدها حسن جوانان مورد توجه خود قرار نمي‌دهيم و اين حضور جوانان در حماسه‌ها و صحنه‌ها نظام و انقلاب يك حسن است.

جمیری افزود: ما اگر ولايتمدار و ولايتي هستيم بايد توجه به جوانان و نوجوانان به عنوان سرمايه هاي اساسي ما، بايد سرلوحه توجه ما باشد و با تمام وجودمان همانگونه كه اگر انديشه و فكر داشته باشيم و به فكر فرزند خودمان و آينده او هستيم، بايد به فكر تك به تك فرزندان جامعه باشيم.

وی ادامه داد: به همان ميزان كه به فكر فرزندان خودمان هستيم و مسئوليت به عهده گرفتيم و نقشي در قبال جوانان به عهده بخواهيم بگريم و گرفته ايم و لذا بنده همين جا اشاره و تاكيد مي كنم، افتخار در هر زمينه اي و هر جا در خدمت جوانان باشم و از همه مسئولان تقاضا مي كنم اين هست كه مسئولان گرانقدر، قدر جوانان عزيز را بدانيد و بدانيم آينده و قوام و عمراني و آبادي اين نظام را و كارآمدي كشور و دولت و حكومت اسلامي را در گرو توجه به جوانان عزيز بدانيم.

جوانان يك فرصت و ظرفيتند و هيچ خطري از ناحيه آنان كشور را تهديد نمي كند

جميري گفت: جوانان يك فرصت و ظرفيتند و هيچ خطري از ناحيه آنان كشور را تهديد نمي كند و نكرده است، بلكه آنها خطر پذير بودند در دفاع از نظام در همه مقاطع، حتي كساني ممكن است در مقاطعي عمر شريفشان به گونه اي دچار يك سري ضعف هايي هم بودند، اما وقتي بحث دفاع پيش آمده است، زودتر از ديگران به دفاع رفتند و حضور پيدا كردند و مثل بعضي افراد نرفتند در منزل بمانند و نسبت به همه چيز كشور و ميهن خود بي اعتنا باشد و هيچگونه دفاعي نكنند و مي بينيم كه بعضي افراد شجاعانه رفتند و شهادت را پذيرفتند.

وي خاطر نشان كرد: اگر ما الان در عرصه مباحث علمي به حول و قوه الهي جلو هستيم، اين كار جوانان ماست در عرصه علمي كه دارند قدم بر مي دارند و اگر پرچم نظام جمهوري اسلامي ايران در ميادين مختلف ورزشي، در صحنه ملي و فراملي به اهتزاز در مي آيد، اين جوانان عزيز ما هستند كه اين پرچم ها را به اهتزار در مي آورند، اگر در المپيادها و مسابقات قرآني رتبه هاي كسب مي شود اين جوانان عزيز ما هستند كه اين رتبه ها را براي كشور ما كسب مي كنند و افتخار مي آفرينند.

رئيس مجمع نمايندگان استان بوشهر با اشاره به اينكه هر جا جوانان هستند بحمدالله نام و نشان اين نظام با موفقيت ازش ياد و متجلي مي شود، گفت: لذا مسئولان بايد قدر جوانان را بدانند و اگر ضعف و كاستي وجود دارد، بايد آنها را تحمل كنيم و محسنات را لحاظ كنيم و سعي كنيم كه توانمندي اين عزيزان در اعتلاي اين نظام استفاده كنيم و بهره ببريم.

در ابتداي جلسه نمايندگان فعال جوانان علمي و دانشگاهي، ورزشكار، كسبه و بازار و انجمن ها و تشكلها به ترتيب به بيان مشكلات و چالش هاي استاني و كشوري پيش رو خود پرداختند.

اين مراسم با حضور عبدالكريم جميري نماينده مردم بوشهر،گناوه، ديلم در مجلس شوراي اسلامي، رضا جمشيدي مديركل ورزش و جوانان استان، سرهنگ شجاعي فرماندهي انتظامي شهرستان بوشهر، احمد فكوري مسئول امور فرهنگي دانشگاه پيام نور بوشهر، قاسميه رئيس بنياد نخبگان استان بوشهر، سيدمحمدصادق هاشمي مديركل امور اجتماعي و شوراهاي استانداري بوشهر و جمعي از مسئولان و جوانان استان در سالن اجتماعات دانشگاه پرديس فرهنگيان علامه طباطبايي بوشهر برگزار شد.

کد خبر 2108428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha