۱۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۲۴

مصلح عنوان کرد:

پیگیری قانونی برای عدم تجزیه شهرستان دشتی/ کسی را دعوت به ایجاد تنش و تجمع نکرده‌ایم

پیگیری قانونی برای عدم تجزیه شهرستان دشتی/ کسی را دعوت به ایجاد تنش و تجمع نکرده‌ایم

دشتی - خبرگزاری مهر: امام جمعه خورموج به بحث تجزیه شهرستان دشتی اشاره کرد و گفت: ما هیچ وقت کسی را دعوت به ایجاد تنش و تجمع نکرده‌ایم و این حقی است که ما از مجاری قانونی پیگیری کرده و می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین مصلح درآخرین هفته ماه مبارک رمضان در آیین عبادی سیاسی و وحدت آفرین نماز جمعه خورموج که در مصلای امام خامنه ای این شهر اقامه شد به روز جهانی قدس اشاره کرد و از حضور گسترده مردم روزه دار شهرستان دشتی در راهپیمایی روز جهانی قدس تقدیر کرد.

امام جمعه خورموج افزود: روز جهانی قدس از اصول اولیه و خدشه ناپذیر انقلاب شکوهمند اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) است.

وی ادامه داد: روز جهانی قدس یادگار حضرت امام (ره) که مایه تقویت قلب همه نهضت های آزادی بخش، مبارزین، محرومین و مستضعفین و همه مسلمانان مظلوم عالم مخصوصا" مردم مبارز و مقاوم فلسطین، لبنان، سوریه و سایر کشورهای اسلامی است.

مصلح یادآور شد: امروز امت اسلامی به ویژه مردم مسلمان فلسطین احساس تنهایی نمی کنند و جمعیت چند میلیونی در کشورمان و حتی در سراسر دنیا علیه رژیم اشغالگر قدس به پا خواسته اند و انتظار از مسلمانان نیز همین است.

وی افزود: از روحانیون، دانشجویان، دانشگاهیان، مدیران، بازاریان، کسبه، کارگران، کشاورزان، برادران، خواهران جوانان عزیز اهم از دختر و پسر و نیروهای نظامی و انتظامی که در این مراسم شرکت کرده اند تقدیر می کنم.

خطیب نماز جمعه خورموج  افزود: امریکا ناقض حقوق بشر است اما خود را حامی بشر معرفی می کند در حالی که آمریکا سیاه ترین پروند نقض حقوق بشر را دارد.

مصلح گفت: کسی که تمام وجودش خون آلود است و همچنان این سیاست را دنبال می کند چطور می تواند از حقوق بشر حرف بزند.

هیچ وقت کسی را دعوت به ایجاد تنش و تجمع نکرده‌ایم

امام جمعه خورموج با اشاره به 17 مردادماه سالگرد شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی درافغانستان خاطرنشان کرد: شهید صارمی در راستای انجام وظیفه خطیر خبرنگاری در سال 77 در مزار شریف افغانستان به همراه دیپلمات های جمهوری اسلامی توسط طالبان به شهادت رسیدند.

وی افزود: طالبان که دست پرورده آمریکاست در سرزمین قطر دفتر بازگشایی کردند و امروز امریکا با طالبان همکاری تنگاتنگی دارد.

مصلح ضمن گرامیداشت سالروز این شهدا، روز خبرنگار را به همه اصحاب، رسانه و خبرنگاران تبریک گفت و یادآور شد: نماز عید سعید فطر ساعت هفت صبح در استادیوم تختی خورموج برگزار می شود و زکات فطره برای هر نفر را مبلغ 3 هزار تومان عنوان کرد.

امام جمعه خورموج به بحث تجزیه شهرستان دشتی اشاره کرد و گفت: ما هیچ وقت کسی را دعوت به ایجاد تنش و تجمع نکرده ایم و این حقی است که ما از مجاری قانونی پیگیری کرده و پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: مسئولان هم پیگیری کرده اند و ما خیال می کردیم که فرماندار محترم در جریان این قضیه بوده باشد اما ماهیت کار اینگونه نیست.

مصلح گفت: ما در برابر اینکه شهرستان دشتی را کوچک کنند، مسائل اقتصادی و صنعتی را ممکن است از دست بدهیم ما در برابر آن حرف می‌زنیم و پیگیری می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: نماینده ای که اهل آنجاست شاید پیگیر بوده و ما قصد توهین به احدی نداشته و نداریم و محترمانه حرف می زنیم و اما در آن بخش کسانی هستند آن را دنبال می کنند درخواست کرده‌اند که ما خواستار ارتقای شهرستان هستیم.

شهرستان‌شدن نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها است

مصلح اضافه کرد: درهر شهرستانی که می خواهند تجزیه یا انتزاعی صورت گیرد کارشناسان حضور پیدا می کنند و اگر شرایط شهرستان شدن را از لحاظ قانون که جمعیت، سرزمین، امکانات و زیر ساخت ها که برای شهرستان شدن داشته باشند این کارها را انجام می دهند.

وی افزود: ما این را پیگیری می کنیم تا به حقوق مسلم مردم برسیم تا شهرستان دشتی با قدمت خودش همچنان دشتی باقی بماند.

مصلح گفت: اقایان می گویند هر چه شهرستان ها بیشتر باشد اعتبارات بیشتری به استان داده می شود و استدلال های آن عزیزان است و ما این استدلال ها را قبول نداریم واز  دیدگاه خودم با تجزیه شهرستان مخالف هستم .

وی بیان داشت: انشاالله آنچه به نفع مردم شهرستان بزرگ، اصیل و قدیمی دشتی و مردم کاکی، شنبه و طسوج و سایرمناطق است رقم بخورد.

مصلح از خدمات مجموعه دولت های نهم و دهم تقدیرو برای دولت جدید نیز آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر 2108651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha