۱۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۴۸

دولت ترکیه تمامی فرماندهان ارتش را بر کنارویا بازنشسته کرد

دولت ترکیه تمامی فرماندهان ارتش را بر کنارویا بازنشسته کرد

دولت ترکیه فرماندهان چهار نیروی ارتش را از کار برکنار ویا بازنشسته کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "حریت" ، دولت ترکیه فرماندهان نیروهای هوایی ، دریایی ، زمینی و ژاندارمری ارتش را از کار برکنار ویا باز نشسته کرد.

زنرال"بکیر کالینجو" که سمت فرماندهی نیروهای ژاندار مری ترکیه را بر عهده داشت و طبق روال ارتش ترکیه می بایست به عنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش منصوب می شد مجبور به بازنشستگی شد.

بر اساس یک رسم در ارتش ترکیه معمولا کسی که به عنوان فرمانده نیروی زمینی منصوب می شود بعد از مدتی به فرماندهی ستاد مشترک ارتش می رسد که در صورت انتصاب این ژنرال ترک به فرماندهی نیروی زمینی وی در سال 2015 رئیس ستاد مشترک ارتش می شد.

این تصمیمات در پی تغییرات در نحوه رتبه بندب نظامی در ترکیه که به امضای "عبد الله گل" رئیس جمهور ترکیه رسید در شورای عالی نظامی ترکیه گرفته شدند.

زنرال "اوزل"فرمانده فعلی ستاد مشترک ارتش که روابط خوبی با حزب حاکم ترکیه دارد در سمت خود تا سال 2015 ابقا شد و معاون او "هولوسو آکار" به عنوان فرمانده نیروی زمینی منصوب شد که انتظار می رود در سال 2015 جای اوزل را بگیرد.

این تصمیمات در جلسه شورای عالی نظامی ترکیه به ریاست "رجب طیب اردوغان" که 3 روز قبل تشکیل شده بود اتخاذ شد و بعد از اعلان به رئیس جمهور علنی شد.

 

 

کد خبر 2109253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha