صائب عریقات:

اسرای فلسطینی در 4 مرحله آزاد می شوند/ تاکید بر عدم موافقت فلسطین با راهکارهای انتقالی

اسرای فلسطینی در 4 مرحله آزاد می شوند/ تاکید بر عدم موافقت فلسطین با راهکارهای انتقالی

مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به آزادسازی اسرای فلسطینی در 4 مرحله گفت: صهیونیستها نپذیرفتند که این زندانیان در یک مرحه آزاد شودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری معا، "صائب عریقات" مذاکره کننده ارشد فلسطین درباره آزادسازی اسرای فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی گفت: آزادسازی اسیران قدیمی طی چهار مرحله انجام خواهد شد.

وی با بیان این مطلب افزود: صهیونیستها نپذیرفتند که این زندانیان در یک مرحه آزاد شودند، لذا موافقت کردند که 26 اسیر روز 13 آگوست (22 مرداد) آزاد شوند.

مذاکره کننده ارشد فلسطین ادامه داد: مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین به آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که هرگز با راهکارهای انتقالی موافقت نخواهند کرد.

عریقات تصریح کرد: تشکیلات خودگردان در تلاش است همه پرونده های پایانی از جمله پرونده های مربوط به مرزها، مسئله قدس، پناهندگان و شهرک سازیها را در روز مذاکره مطرح کند.

وی ضمن تکذیب وجود هر گونه کمیته محرمانه در مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی تاکید کرد: تشکیلات خودگردان کمیته عالی نظارت بر مذاکرات را به وجود آورده که متشکل از 6 نفر است.

از سوی دیگر، "اودی دیکل" ژنرال صهیونیستی که در راس مدیریت مذاکرات سازش قرار دارد، گفت: فرصتهای دستیابی به سازش دائمی با مردم فلسطین بسیار اندک است.

وی با بیان این مطلب افزود: شکاف میان دو طرف بر سر مسائل اصلی، بسیار عمیق تر از گذشته شده است. همچنین میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعتماد متقابلی وجود ندارد.

خاطر نشان می شود مقامات رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین بارها کوشیده اند که مذاکرات بیهوده سازش را از سر بگیرند که موفق به انجام این کار نشده اند.

 

کد خبر 2109294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha