۱۴ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۳۹

برگزاری بیش از 54 همایش ملی و بین المللی در 8 ماه توسط سازمان میراث فرهنگی

برگزاری بیش از 54 همایش ملی و بین المللی در 8 ماه توسط سازمان میراث فرهنگی

آخرین رئیس سازمان میراث فرهنگی در دولت دهم و در طول 8 ماه مدیریت خود در این سازمان بیش از 54 همایش ملی و بین المللی برگزار و آلبوم عکسی را نیز برای معرفی این همایش ها منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدشریف ملک زاده آذرماه 91 به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی منصوب شد و از آن زمان تا کنون برای انجام هر طرحی در سازمان یک همایش در سطح ملی و بین المللی برگزار کرد.

همچنین در کتابی با عنوان "عملکرد سازمان میراث فرهنگی" از دریچه دوربین که در هزار نسخه منتشر شده است برگزاری 54 همایش ملی و بین المللی در فاصله زمانی آذر 91 تا تیر 92 را یکی از افتخارات این سازمان دانست.

در مقدمه این کتاب که با صفحات گلاسه و کیفیت عالی توسط اداره کل روابط عمومی سازمان انتشار یافته آمده است که "برگزاری این تعداد همایش تنها در سطح ملی و بین المللی بوده است و به همه همایش های برگزار شده در طول انتصاب آقای ملک زاده و در سطوح استانی نپرداخته ایم قطعاً با شمارش این همایش ها تعداد آمار آنها افزایش می یافت".

بیشتر همایش های 8 ماه اخیر برگزار شده توسط سازمان میراث فرهنگی  با حاشیه همراه بوده است به نحوی که در مراسم رونمایی از مرمت 600 مسجد و بقاع متبرکه قرار بود رئیس جمهور  سابق از طریق ویدئو کنفرانس مرمت مسجدی را در همدان رونمایی کند که به دلیل تداخل در سیستم اینترنتی این کار انجام نشد و برنامه خاتمه یافت.

همچنین در مراسم بزرگداشت امیرکبیر در دی ماه 91 مردم روستای زادگاه امیرکبیر به رغم اینکه برای حضور در برنامه دعوت شده بودند اما در پشت درهای بسته سالن در خیابان ماندند.

همایش مان رخدادهای انقلاب اسلامی نیز در بهمن 91 برگزار و موجب شد تا برخی از کارشناسان بیان کنند تا کنون برای ثبت این موارد ماده قانونی نداشته ایم و ثبت چنین میراثی مستلزم تحمل بیشتری است، به عنوان مثال موزه عبرت ایران به عنوان مکان رخداد انقلاب اسلامی ثبت شد ولی همین موضوع به مسئولان موزه ابلاغ نشده است.

برگزاری همایش هایی ماند روز فردوسی و تقدیر از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای کشور آن هم در سالن های 12 هزار و 100 هزار نفری ورزشگاه آزادی نیز پرحاشیه ترین برنامه های سازمان بود چرا که بسیاری از افراد هزینه برگزاری این مراسم مورد انتقاد قرار داده بودند.

جشن ثبت جهانی کاخ گلستان در تیرماه 92 و نادیده گرفتن محققان و پژوهشگران موزه، حضور جمعیت چند صد نفری در کاخ و مراسم رونمایی از ثبت ملی قرآن های نفیس در فضای باز از همایش های پرحاشیه ای بود برای واگذاری امور گردشگری و صنایع دستی به بخش خصوصی برگزار شد.

منتقدین به برگزاری این مراسم و همایش ها توسط سازمان میراث فرهنگی به هزینه های مراسم و بزرگ جلوه داد یک تکلیف سازمانی بوده است. ضمن  اینکه برای هر برنامه از جمله نشست خبری عملکرد رئیس سازمان، تمامی مدیران کل میراث فرهنگی از 31 استان کشور به تهران می آمدند و در هتل 4 ستاره لاله اقامت می کردند. با این حال رئیس سازمامن میراث فرهنگی روز 13 مرداد در اولین روز کاری دولت یازدهم نیز همایش دیگری برگزار کرد با عنوان "رونمایی از منشور مدیریت علوی و منشور ملی بصیرت" که در آن انتصاب یک مدیر در جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفته است.

پیش از این ملک زاده در سمت معاونت گردشگری سازمان در سال اصلاح الگوی مصرف بیش از 100 همایش ملی و استانی برگزار کرده بود.

کد خبر 2110203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha