۱۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۸

کیشانی خبر داد:

آزادی 9200 زندانی توسط ستاد دیه کشور در سال گذشته/ جشن های گلریزان در بین مردم نهادینه شده است

آزادی 9200 زندانی توسط ستاد دیه کشور در سال گذشته/ جشن های گلریزان در بین مردم نهادینه شده است

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر هماهنگی امور استانهای ستاد دیه کشور گفت: در سال گذشته 9هزار و 200 زندانی با حمايت هاي خيرخواهانه رهبر معظم انقلاب، روساي قواي قضائيه، مقننه و مجريه، نمايندگان شوراي اسلامي و مردم نيكوكار ايران اسلامي از بند زندانها رهايي يافته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کیشانی شامگاه روز گذشته در جشن گلریزان ستاد دیه استان مرکزی در سالن کوه نور اراک افزود: مشارکتهای همه جانبه مردم در برگزاری جشن های گلریزان و رقابت در این سنت حسنه بحمداله بعنوان یک فرهنگ زیبا و ماندگار در شهرهای مبین اسلام نهادینه شده است.

وی بیان کرد: ستاد دیه استان مرکزی یکی از ستادهای برتر کشور می باشد که خیران بسیاری آن را مورد حمایت قرار می دهند.

کیشانی ادامه داد: حوادث رانندگی در افزايش جرايم غيرعمد نقش بسيار موثري را ایفا می کند که این مهم بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز ابراز داشت: در سال گذشته 270 نفر از مددجویان زندان استان مرکزی با کمک های نقدی ستاد دیه کشور و استان، تسهیلات بانکی، کمک خیرین و مساعدت های شکات از بند زندان آزاد شده اند.

حجت الاسلام حکمت علی مظفری بیان داشت: مجموع بدهی این افراد بالغ بر 20 میلیار تومان بوده است که بیش از 14 میلیارد تومان از این مبلغ مورد رضایت شاکیان قرار گرفته است.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون 80 نفر از مددجویان این استان از بند رهایی یافته اند اضافه کرد: حدود 19 میلیارد تومان بدهی این افراد بوده که 16 میلیارد تومان از این مبلغ را شکات اعلام گذشت نموده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ستاد دیه استان مرکزی طی دو سال گذشته تعداد 353 پرونده را طی 18 جلسه کاری هیئت مدیره مورد رسیدگی قرار داد که از این تعداد، 349 نفر با پرداخت77 میلیارد رالر بصورت بلاعوض و وام از زندانهای سراسر استان آزاد گردیده اند.

حجت الاسلام مظفری اظهار داشت: در حال حاضر 207 نفر از مددجویان جرائم غیر عمد با بدهی بالغ بر 200 میلیارد رالس در زندانهای این استان حضور دارند.

وی افزود: کمک خیرین به ستاد دیه استان نه تنها نجات هزاران انسان گرفتار در زندان را موجب می گردد بلکه باعث نجات هزاران کانون خانواده که در حال فروپاشی و در معرض انواع صدمات و آسیب های اجتماعی غیر قابل جبران است نیز می شود.

گفتنی است 265 میلیون تومان در جشن گلریزان استان مرکزی توسط خیرین اهدا شد.
 

کد خبر 2110297

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha