۱۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۱۲

حجت الاسلام رحیمی:

عید سعید فطر، آزادی از غفلت ها است

عید سعید فطر، آزادی از غفلت ها است

زنجان - خبرگزاری مهر: امام جمعه ابهر، عید سعید فطر را آزادی از غفلتها و کم کاری ها یاد کردوگفت: این روز برای مومنان روز بسیار بزرگی است چرا که این روز هم همانند شبهای قدر بسیار فضیلت دارد.

حجت الاسلام جعفر رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بعد از گذراندن اعمال بندگی در ماه مبارک رمضان نیز عید فطر می آید بنابراین در این روز بسیار پر فضیلت کسانی که در این ماه عاشق خوبی بودند خداوند جزای خیر به آنهاخواهد داد.

وی، نماز عید فطر را دریافت جایزه یک ماه بندگی اعلام کرد و افزود: در این راستا فضیلت شب عید فطر و روز عید فطر کمتر از شبهای قدر نیست.

امام جمعه ابهر گفت: در عید فطر با خواندن ادعیه مربوط به آن و بیان پیام آن توسط امام، پاداش بندگی بین روزه‌داران توزیع می‌شود.

حجت الاسلام رحیمی به دعای اختتامیه این ماه در صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: انسان در این یک ماه روزه داری به حکمت و بزرگی خدا پی برد و در پایان این ماه به چیزهایی دست می یابد که در طول سال دستیابی به آنها بسیار مشکل است.

وی در ادامه گفت: در این ماه افرادی که با روزه مانوس بودند عید فطر برای آنها بسیار خوشایند و مبارک است ولی برای افرادی که با ماه رمضان قهر بوده و روزه خواری می کردند این روز برای آنها خوب نیست و دشوار خواهد بود.

امام جمعه ابهر تاکید کرد: خداحافظی از این ماه پر برکت بسیار سنگین است چرا که در این ماه عاشق از معشوق جدا می شود و در این بین جدایی از خدا بسیار سخت خواهد بود.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: روز عید فطر  روز دریافت جوایز الهی است و انسان در حالت خوف و دلهره به سر می برد پس انسان در دریافت جزای خیر خود بسیار دخیل است.

وی در خصوص اعمال این روز مبارک گفت:  در این روز بهترین اعمال نماز عید فطر و پرداخت زکات فطریه به نیازمندان و فقیران است.

کد خبر 2110379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha