۱۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۱۳

حجت الاسلام چهری :

عید فطر، روز ابراز عشق به خداوند است

عید فطر، روز ابراز عشق به خداوند است

زنجان - خبرگزاری مهر: مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، عید فطر را ابراز عشق به خدایاد کردوگفت: این روز گرایش به یکدیگر و روز تضرّع به پیشگاه حق تعالی است.

حجت الاسلام امیر چهری در گفتگو با خبرنگار مهر، عید فطر را عید بزرگ و مهمی برای مسلمانان یاد کرد و افزود: عید فطر فلسفه و فضیلتهای مهمی دارد.

وی اظهار داشت: روز عید فطر همانند روز قیامت است چرا که در این روز انسان های مومن  از انسانهای نااهل جدا می شوند و هر کس به جزای کاریی که کرده است می رسد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، یکی از توفیقات عید فطر را نماز عید فطر یاد کردوگفت: بر پایی نماز عید فطر در این روز بسیار مهم است.

حجت الاسلام چهری تاکید کرد: از دیگر توفیقات این روز بسیار مبارک پرداخت زکات قطریه است چرا که ما مسلمانان باید به فکر نیازمندان و فقرا بوده و بر این عمل خدا پسندانه توجه جدی بکنند.

وی در ادامه افزود:بر پایی نماز عید فطر بزرگترین توفیق برای ما مومنان است بنابراین این امر بسیار مهم غافل نشویم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: برای اثبات روز عید فطر چهار راه وجود دارد که شامل روزه گرفتن به مدت 30 روز که در این صورت روز اول ماه شوال برابر با عید فطر خواهد بود.

حجت الاسلام چهری افزود: روش دوم اینکه خود فرد متخصص بوده که بتواند رؤیت هلال کند، دو نفر متخصص در خصوص رؤیت هلال وجود و حاکم شهر روز عید فطر را به رسمیت اعلام کند.

کد خبر 2110436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha