۱۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۴۴

میزبانی که در خانه خودش میهمان است/

تیم فجر فدای کسب درآمد بیشتر نشود/ سکوهای ورزشگاه حافظیه در تسخیرهواداران تیم میهمان

تیم فجر فدای کسب درآمد بیشتر نشود/ سکوهای ورزشگاه حافظیه در تسخیرهواداران تیم میهمان

شیراز – خبرگزاری مهر: عدم اجرای قانون قانون فروش تعداد مشخص بلیط برای حضور تماشاگران حریف در خانه میزبان، تیم فجر را فدای کسب درآمد بیشتر هیئت فوتبال می کند، این در حالیست که استانهای همجوار این قانون را برای تیمهای شهرشان به خوبی اجرا می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالیکه در سراسر دنیا قانون فروش تعداد مشخص بلیط برای تیم میهمان وجود دارد این قانون در ایران و به خصوص در شیراز اعمال نمی شود.

عدم اجرای این قانون باعث بروز مشکلات شدیدی برای تیم فجر شهید سپاسی شیراز می شود چراکه این تیم با توجه به اینکه باید از مزیت های میزبانی خود استفاده کند اولین اولویت میزانی که همان تعداد تماشاگران است را از دست می دهد.

ورزشگاه حافظیه بین 15 تا 20 هزار نفر جمعیت را در خود جای می دهند و طی سال های گذشته متاسفانه شاهد هستیم که برای بازی تیم های استقلال و پرسپولیس با تیم فجر تماشاگرانی از شهرستانهای مختلف و حتی استانهای همسایه فارس به این ورزشگاه می آیند.

حضور این افراد در حالی است که بیشتر سکوهای ورزشگاه حافظیه به تسخیر تماشاگران سرخابی در می آید و زمانیکه بازیکنان تیم فجر وارد زمین می شوند با ضربه روحی مواجه خواهند شد.

از طرفی دیگر رفتارهای تماشاگران با بازیکنان فجر است و در حالیکه این تیم متعلق به شهر شیراز است متاسفانه برخی از تماشاگران توهین به بازیکنان تیم فجر را در دستور کار خود قرار می دهند چراکه برای این افرد تفاوتی ندارد که تیم فجر باشد یا خیر.

 در این میان اجرای قانون 10 درصد تیم میهمان می تواند کمک مناسبی به تیم فجر باشد که البته این کار نیز به دلیل اینکه تاکنون اجرایی نشده مشکل است.

از طرفی دیگر به طور حتم مسئولان نمی توانند از درآمد این بازی به راحتی گذر کنند حتی اگر این بازی با نتیجه برد برای تیم میهمان همراه باشد.

اختصاص 10 درصد به تماشاگران استقلال رعایت نمی شود

اما دبیر هیئت فوتبال استان فارس در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت سکوها در بازی تیم های فجر شهید سپاسی شیراز و استقلال تهران، گفت: قانون 10 درصدی تیم میهمان وجود دارد اما رعایت نمی شود که این کار در تمام استادیوم های کشور است.

علیرضا زکی پور با اشاره به اینکه اگر این قانون رعایت شود اکثر سکوهای ورزشگاه حافظیه خالی می ماند تاکید کرد: تیم فجر حدود سه هزار تماشاگر دارد و ما اگر بخواهیم قانون 10 درصد را برای تیم استقلال رعایت کنیم اکثر سکوهای ورزشگاه خالی می ماند.

وی افزود: متاسفانه ما در استان فارس و شهر شیراز مشکل فرهنگی برخی از تماشاگران را نیز داریم که به جای تشویق تیم هم استانی و هم شهری اقدام به تشویق تیم رقیب می کنند.

دبیر هیئت فوتبال استان فارس یادآور شد: اگر زمانی این فرهنگ در ورزشگاه های ما حاکم شود که تیم میزبان دارای بیشترین تماشاگر باشد آن موقع است که می توانیم اقدام به اجرای قانون 10 درصدی برای تیم های مهمان کنیم.

تماشاگران قابل شناخت نیستند

اما مدیر مالی و خزانه داری هیئت فوتبال استان فارس که به عنوان نماینده هیئت در جلسه قبل از بازی شرکت کرده بود در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: زمانیکه فروش بلیط اینترنتی باشد و هواداران نیز دارای کارت مشخص شوند آن موقع است که می توان قانون 10 درصد را اجرایی کرد.

بهرام کرمدار تاکید کرد: شناخت تماشاگرانیکه با لباس شخصی وارد ورزشگاه می شوند کار مشکلی است و حتی اگر درب های ورودی را جدا کنیم باز هم تفکیک این تماشاگران ممکن نیست.

وی ادامه داد: البته باید به مباحث امنیتی نیز توجه داشت زیرا زمانیکه تماشاگران از راه های دور و نزدیک به شیراز آمده اند نمی توانیم آنها را به ورزشگاه راه ندهیم.

.......................

گزارش: هادی فتحی

کد خبر 2110529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha