۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۲۵

آیت الله محمدى رى‏ شهرى:

حکمت، معرفت و نورانیت از جمله لوازم خدمتگزاران به قرآن و حدیث است

حکمت، معرفت و نورانیت از جمله لوازم خدمتگزاران به قرآن و حدیث است

قم - خبرگزاری مهر: رئیس مؤسسه علمى فرهنگى دار الحدیث، گفت: حکمت، معرفت و نورانیت از جمله لوازمی است که خدمتگزاران به قرآن و حدیث باید آن‌ها را در وجود خود داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد محمدى رى‏‌شهرى، شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح پژوهشگاه قرآن و حدیث موسسه علمی، فرهنگی دارالحدیث در سخنانی از تلاش‌های مسئولان وزارت علوم در راستای تصویب این مجموعه تقدیر کرد و اظهار داشت: تقارن این افتتاحیه با روزهای آخر ماه مبارک رمضان را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این پژوهشگاه ثمرات خوبی برای حوزه و دانشگاه و همچنین جهان اسلام داشته باشد.

وی ابراز داشت: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، مسئله‌ای که اهل مراقبت بدان توجه دارند این است که خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهند تا ببیند چه اندازه توانسته‌اند از فیوضات این ماه عزیر بهره‌مند شوند.

آیت الله محمدى رى‏‌شهرى بیان داشت: اگر در این روزهای آخر ماه مبارک رمضان انسان حس کند که به خداوند و معنویان نزدیک‌تر شده در این صورت معلوم می‌شود که این ماه در او تاثیرات خود را گذاشته است ولی اگر چنین احساسی تاکنون در انسان بوجود نیامده و خود را با خداوند مانوس نمی‌بیند باید از روزهای باقی مانده ‌‌نهایت استفاده را ببرد.

نورانی شدن دل‌ها را یکی از برکات ماه مبارک رمضان است

وی نورانی شدن دل‌ها را یکی از برکات ماه مبارک رمضان برشمرد و بیان داشت: حکمت، معرفت و نورانیت از جمله لوازمی است که خدمتگزاران به قرآن و حدیث باید آن‌ها را در وجود خود داشته باشند و در واقع افرادی که در این عرصه قدم می‌گذارند نیازمند داشتن نورانیت دل هستند و داشتن مقدمات علمی و معرفتی کافی نیست.

رئیس مؤسسه علمى فرهنگى دار الحدیث، تصریح کرد: کسی که می‌خواهد در عرصه قرآن و حدیث کار کند، باید نورانیت دل داشته باشد و کسی که دلش از این نورانیت تهی باشد، نمی‌تواند محقق خوبی برای قرآن و حدیث باشد.

آیت الله محمدى رى‏‌شهرى گفت: حکمت، انسان را از لذت گرایی دور می‌کند و وقتی انسان به اوج حکمت دست یافت دیگر هر آنچه که فانی باشد را‌‌ رها می‌کند و الهی می‌شود و قلبش برای انس با قرآن و معارف آماده می‌شود.

رئیس مؤسسه علمى فرهنگى دارالحدیث، در پایان عنوان کرد: روزهای آخرین ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است تا انسان از خداوند طلب نورانیت کند.


 

کد خبر 2111008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha