مشاور رئیس جمهور موقت مصر:

هدف از سفرهای مقامات خارجی به قاهره حل بحران مصر نیست

هدف از سفرهای مقامات خارجی به قاهره حل بحران مصر نیست

مشاور رئیس جمهور موقت مصر با اشاره به سفرهای مقامات بین الملل به مصر، هدف آنها را آگاه کردن اخوان المسلمین از حقایقی عنوان کرد که این جریان آن را نادیده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، "مصطفی حجازی" مشاور رئیس جمهور موقت مصر هر گونه میانجیگری بین المللی برای حل بحران موجود در این کشور را تکذیب کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: هدف از سفرهای مسئولان بین المللی به مصر، آگاه کردن جریان اسلامی در خصوص حقایقی است که این جریان آن را نادیده گرفته است.

مشاور رئیس جمهور مصر ادامه داد: تلاش کشورهای عربی و بین المللی تلاشهای میانجیگرانه نیست و برای حل بحران مصر نیز صورت نمی گیرد.

حجازی ادامه داد: حقیقت مسئله این است که ما طرفهای بین المللی و شرکایی در جامعه بین الملل داریم که مایلند از نزدیک به حقیقت بحران پی ببرند.

وی تصریح کرد: این طرفها در اکثر اوقات با طرفهای موجود در مصر به ویژه اخوان المسلمین رابطه قبلی داشته اند. در واقع این روابط امکان دارد موجب آگاه سازی جریان سیاسی (اخوان المسلمین) در خصوص حقایقی شود که تا کنون آن را نادیده گرفته اند.

مشاور رئیس جمهور موقت مصر افزود: هیچ کس نمی تواند شروط خود را بر آینده مصر دیکته کند.

این در حالی است که قاهره این روزها پس از برکناری "محمد مرسی" رئیس جمهور مخلوع مصر، صحنه دیدارها و نشستهای گسترده و فشرده مقامات آمریکا، اتحادیه اروپا و آفریقا و برخی کشورهای عربی است.

کد خبر 2111407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha