۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۳۱

آخوند نبوی نژاد:

عید فطر روز برادری و اتحاد است

عید فطر روز برادری و اتحاد است

گرگان - خبرگزاری مهر: امام جمعه اهل سنت گمیشان گفت: عید سعید فطر در ایران اسلامی یک روز واحد است و همگان با برادری و اتحاد این عید بزرگ را در کنار هم با مهربانی وصداقت جشن می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، آخوند بهرامگلدی نبوی نژاد سه شنببه شب در حاشیه نشست ائمه جمعه استان در مرکز بزرگ اسلامی شمال با گرامیداشت فرا رسیدن عید فطر افزود: مذاهب اسلامی دارای مشترکات بسیاری هستند وعید فطر فرصتی است که همه مسلمین با تمسک و تأسی به ریسمان الهی و با اتحاد و همدلی اختلافات جزئی را کنار گذاشته و جشنی بزرگ را در همه بلاد اسلامی برپا دارند.

وی ادامه داد: عيد فطر روزى است كه خداوند آن را از ميان ديگر روزها برگزيده و آن روز را به هديه بخشيدن و جايزه دادن به بندگان خويش اختصاص داده است.
 
امام جمعه اهل سنت گمیشان تصریح کرد: عید فطر روزی است که مسلمانان، گردهم آيند و در برابر خداوند، به خاطر منت ها و نعمت هايش، به تمجيد و تعظيم  می پردازند.
 
آخوند نبوی نژاد گفت: عمده ترين چيزي که در روز، از خدا خواسته مي شود، آمرزش و مغفرت الهي و مبارک ساختن اين عيد، با قبولي طاعات است واين بهترين جايزه اي است که خداوند به نمازگراران روزه دار عطا مي کند.
 
وی در پایان با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: تنها منبع رسمی و قابل اعتماد در اعلام روز عید فطر، دفتر مقام معظم رهبری است و در این استان هم جامعه اهل سنت خود را ملزم به تبعیت از حاکم شرع می داند.
 
امام جمعه اهل سنت مراوه تپه نیز گفت: طبق نظر مجتهدین، اعلام عید و یا شروع ماه مبارک رمضان از سوی سایر کشورها برای ما ملاک اعلام رمضان یا عید نیست و رأی و حکم ولی فقیه در این رابطه حجت است.
 
آخوند خوجه دردی غراوی، افزود:عيد فطر يكى از دو عيد بزرگ اسلامى است كه درباره آن احاديث و روايات بيشمار آورده شده است.
 
عید فطر روز گرفتن مزد است
 
وی گفت: مسلمانان روزه دار كه ماه رمضان را به روزه دارى به پا داشته و از خوردن و آشاميدن و بسيارى از كارهاى مباح ديگر امتناع ورزيده اند، اكنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستين روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند می طلبند، اجر و پاداشى كه خود خداوند به آنان وعده داده است.
 
آخوند غراوی افزود: روز عيد فطر، روز گرفتن مزد است و لذا در اين روز مستحب است كه انسان بسيار دعا كند و به ياد خدا باشد و خير دنيا و آخرت را بطلبد.
 
امام جمعه اهل سنت مراوه تپه با بیان اینکه يكى از اعمال جالب و ارزشمند كه در اين عيد بر عهده هر مسلمان است، اين است كه سهمى از آنچه دارد براى مستضعفان اختصاص دهد، اظهار داشت: درعيد فطر مردم زكات فطره مى دهند.
 
وی ادامه داد: اين مسأله را مى توان به عنوان الگويى از خدمت به مستضعفان دانست و در حقيقت گامى كوتاه و نمونه اى كوچك از وظايف بعد از پيروزى است كه بايد نسبت به بينوايان و مستضعفان انجام پذيرد.

 

کد خبر 2111644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha