۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۳

احمدي خبر داد:

بخش وقفی کتابخانه شهید برهان عالی سنندج راه اندازی شد

بخش وقفی کتابخانه شهید برهان عالی سنندج راه اندازی شد

سنندج - خبرگزاری مهر: مدیر کل کتابخانه های استان کردستان گفت: خوشبختانه با تلاش مسئولان بخش وقفی و اهدایی کتاب های قدیمی و جدید در کتابخانه شهید برهان عالی سنندج راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل احمدی ظهر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران كردستاني اظهار داشت: در راستای توسعه سرانه کتابخوانی در استان و رونق بخشی کتابخانه های کردستان زیر ساخت ها و بسترهای لازم فراهم شده است.

وی افزود: همچنین آرشیو مجله سروه در کتابخانه شهید برهان عالی برای ارتقای حوزه پژوهش و تحقیق محققان راه اندازی شده است.

مدیر کل کتابخانه های  استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر مناسب سازی و بهسازی کتابخانه های فردوسی و شهید مطهری در سنندج آغاز شده است و در آینده نزدیک تمامی کتابخانه های استان نیز بهسازی می شوند.

احمدی با اشاره به اینکه برنامه های فراغتی در حوزه فرهنگی آغاز شده است، یادآور شد: نیاز است با برنامه ریزی مستمر زمینه برای توسعه فرهنگ کتابخانی و مبارزه با تهاجمات فرهنگی در استان فراهم شود.

وی ادامه داد: متاسفانه توجه به مسئله کتابخوانی در استان بسیار ضعیف است و باید در این راستا گام های اساسی برداشته شود.

مدیر کل کتابخانه های کردستان گفت: مسئله کمیت مطالعه در استان فرهنگی مثل کردستان چالش جدی است و باید با فرهنگ سازی مناسب و بستر سازی ویژه کتابخوانی را در بین اقشار مختلف جامعه توسعه دهیم.

احمدی اظهار داشت: متاسفانه در جامعه هر جا که عمق بخشی و تفکر وجود نداشته باشد چالش و ناامنی به وجود می آید و تنها با مطالعه تفکر ایجاد می شود.

وی در ادامه افزود: نیاز است برای ارتقاء سطح دانش مردم، بصیرت افزایی و کاهش معضلات مختلف به ويژه در حوزه فرهنگي نهضت مطالعه در استان ایجاد شود.

مدیر کل کتابخانه های کردستان بیان کرد: نیاز است در بحث کمیت و کیفت مطالعه در استان بحث ها و ایده های کارشناسی داده شود و این امر خوشبختانه در حال پیگیری است.

احمدی یادآور شد: افزایش سرانه کتابخوانی در استان فرهنگی کردستان یکی از اولویت های کاری است و امیداواریم با یاری اصحاب رسانه این فرهنگ در کردستان نهادینه شود.

مدیر کل کتابخانه های کردستان گفت: بازنگری در حوزه کتابخوانی و اولویت دادن به مسائل دینی و قرآنی در دستور کار کتابخانه های کردستان است.

احمدی اظهار داشت: آموزش مطالعه کتابخوانی در کودکان نیز سرمایه گذاری موثری در توسعه سرانه کتابخوانی در استان است و باید با جدیدت هر چه تمام تر در این حوزه کار کنیم.

وی افزود: انتظار می رود با تعامل رسانه های جمعی استان و برنامه ریزی های مستمر و مفید در آینده نزدیک شاهد افزایش سرانه کتابخوانی به ویژه در حوزه قرآنی و دینی در کردستان باشیم.

کد خبر 2111866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha