۱۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۰۰

جودو نوجوانان جهان - آمریکا؛

حریفان پنج نماینده ایران معرفی شدند

حریفان پنج نماینده ایران معرفی شدند

مراسم قرعه‌کشی مسابقات جودوی قهرمانی نوجوانان در میامی آمریکا برگزار شد و طی آن حریفان پنج نماینده کشورمان معرفی شدند. این رقابت‌ها از ساعت 20 امشب آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر ،این دوره از مسابقات با حضور 536 جودوکار از 80 کشور دنیا به مدت چهار روز به میزبانی آمریکا در شهر میامی برگزار خواهد شد. پیش از این 608 جودوکاراز 91 کشور برای سفر به آمریکا ثبت نام کرده بودند که جودوکاران 11 کشور موفق به حضور در این دوره از رقابت‌ها نشدند.
 
اما امروز پنجشنبه در اولین روز این رقابت‌ها جودوکاران اوزان 50- کیلوگرم و 55- کیلوگرم به روی تاتامی می‌روند که محمد رشنونژاد تنها نماینده تیم ملی کشورمان است. در این وزن 47 جودوکار حضور دارند که "رشنونژاد در دور نخست گروه A استراحت دارد. 
 
جمعه 18 مردادماه در روز دوم این مسابقات، رقابت‌های دو وزن 60- کیلوگرم و 66- کیلوگرم برگزار می‌شود که علیرضا خجسته در گروه D "مارتین گیاترو" از اسپانیا را در مبارزه نخست پیش رو دارد. وی در صورت برتری باید با "بوگدان آيدوف" از مغولستان مبارزه کند. این وزن با 55 جودوکار شلوغترین وزن است. خجسته در صورت برتری در دو بازی نخست باید با یکی از جودوکاران لتونی ، مجارستان ،آمریکا یا کره‌جنوبی در مرحله یک هشتم مبارزه کند. در بالای جدول این گروه نیز جودوکارانی ازاسترالیا ، سوئد ، بلژیک ، بلغارستان ، مولداوی ، قرقیرستان ، قزاقستان و فرانسه حضور دارند.
 
شنبه 19 مردادماه در سومین روز این پیکارها نیز رقابت‌های دو وزن برگزار می‌شود که سبحان رسولی سرگروه تیم ملی کشورمان در وزن 73- کیلوگرم در میان 44 جودوکار دور نخست "بارتلی" از ساموا را پیش رو دارد. وی دور دوم به مصاف "مورتدا" از الجزایر می‌رود. یکی از جودوکاران فرانسه یا مغولستان در دور سوم حریف سبحانی خواهند بود. فرانسه، آذربایحان، اکراین، اسپانیا، روسیه و رواندا نیز در پائین جدول گروه D حضور دارند.
 
اما دو نماینده سنگین وزن تیم ملی کشورمان در روز پایانی به دیدار رقبای می‌روند. یکشنبه 20 مردادماه در آخرین روز این مسابقات جودوکاران اوزان 90- کیلوگرم و 90+ کیلوگرم به روی تاتامی می‌روند. در وزن 90- کیلوگرم که 25 جودوکار حضور دارند رامین صفوبه دور نخست "یوسف فادلالا" از مصر را در گروه B پیش رو دارد. "اکبرجان اورازمیتوف" از ازبکستان در مرحله یک هشتم باید با صفویه مبارزه کند. نماینده کشورمان در صورت رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی برای رفتن به جمع چهار جودوکار برتر این وزن یکی از جودوکاران کانادا ، اکراین يا فرانسه را پیش رو دارد.
 
همچنین در وزن 90+ کیلوگرم که با حضور 25 جودوکار برگزار می‌شود، حسین عربی در گروه B دور نخست با "فیدرپانکو" از اکراین مبارزه می‌کند و در صورت برتری در مرحله یک هشتم باید با "تمرلان باشیف" از روسیه رقابت کند. نماینده سنگین وزن کشورمان در صورت کسب دو پیروزی متوالی در مرحله یک چهارم نهایی یکی از جودوکاران ارمنستان يا قرقیزستان را پیش رو دارد.
 
رقابت‌های جودو نوجوانان هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و تیم‌های نوجوانان ایران که اغلب به صورت ناقص راهی این مسابقات می‌شوند تا کنون توفیقی در کسب مدال نداشته‌اند.
 
کد خبر 2112389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha