تحولات مصر/

هشدار حازم الببلاوی به تحصن کنندگان/حرکت حامیان مرسی به سوی رابعه العدویه و النهضه

هشدار حازم الببلاوی به تحصن کنندگان/حرکت حامیان مرسی به سوی رابعه العدویه و النهضه

هشدار نخست وزیر مصر به تحصن کنندگان و طرفداران اخوان المسلمین و حرکت حامیان محمد مرسی به سوی میدان های رابعه العدویه و النهضه برای مشارکت در تظاهرات امروز از جمله خبرهای مصر به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حازم الببلاوی نخست وزیر مصر اظهار داشت: زمان برای تحصن کنندگان در میدان های رابعه العدویه و النهضه در حال تمام شدن است و من امیدوارم حوادث آتی کمترین خسارت های ممکن را در بر داشته باشد.

وی بر اهمیت نقش پلیس در برقراری امنیت و ثبات در مصر به ویژه در آینده تاکید کرد. ببلاوی که در جریان بازدید از پایگاه نیروهای امنیت مرکزی در قاهره سخن می گفت بر اهمیت احترام نیروهای پلیس به قانون تاکید کرد.

از سوی دیگر الیوم السابع گزارش داد: ده ها تن از طرفداران محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر و اخوان المسلمین برای مشارکت در تظاهرات امروز به سوی میدان رابعه العدویه حرکت کرده اند.

معترضین خواهان بازگشت محمد مرسی به قدرت هستند. گفته می شود برخی معترضین نیز از میدان النهضه در الجیزه به سوی مسجد خاتم المرسلمین در العمرانیه رهسپار شده اند تا در تظاهرات امروز حمایت از مرسی شرکت کنند.

اخوان المسلمین اعلام کرده است طرفداران این گروه پس از اقامه نماز جمعه از 28 مسجد به سوی میدان های رابعه العدویه و النهضه حرکت می کنند تا در حمایت از مرسی شعار دهند.

گفته می شود برخی از تحصن کنندگان در میدان رابعه العدویه صبح امروز در دومین روز از تعطیلات عید سعید فطر با تشکیل دو تیم فوتبال در خیابان النصر در شهر نصر مسابقه فوتبال برگزار کردند و با در این محدوده موانع سنگی ایجاد کردند و در اطراف آن دیگر تحصن کنندگان به تماشای مسابقه فوتبال پرداختند.

شمار تحصن کنندگان در میدان رابعه العدویه همزمان با تعطیلات عید سعید فطر کاهش پیدا کرده است.

 

 

 

کد خبر 2112821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha