۱۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۰۷

با وجود شش دور شکست؛

سئول به دستیابی به نتایج معقول در مذاکرات با همسایه اش امیدوار است 

سئول به دستیابی به نتایج معقول در مذاکرات با همسایه اش امیدوار است 

یک رسانه کره جنوبی از ابراز امیدواری سئول درباره دستیابی به نتایج قابل توجه درباره فعالیت مجتمع کائه سانگ با وجود شش دور شکست در این مذاکرات خبر داد.  

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، یک مقام کره جنوبی امروز جمعه اعلام کرد: کره جنوبی امیدوار است که مذاکرات هفته آینده میان مقامات دو کره درباره ازسرگیری فعالیت مجتمع کائه سانگ به نتایج قابل توجهی دست یابد.

پس از شش دور شکست مذاکرات، مقامات دو کره موافقت خو را برای برگزاری دور جدید مذاکرات درباره فعالیت مجتمع کائه سانگ در روز چهارشنبه اعلام کردند.

کره جنوبی از همسایه خود خواسته تا مسئولیت آسیب به شرکت های کره جنوبی را به دلیل توقف فعالیت مجتمع صنعتی کائه سانگ در آوریل برعهده بگیرد و تضمین دهد که چنین رویدادی در آینده نیز رخ نمی دهد.

منطقه صنعتی مشترک کائه سانگ در سال 2004 تاسیس شد و نماد همکاری بین دو کره است اما در پی اقدام کره شمالی برای اخراج همه کارگران در اوائل آوریل و در اوج تنش های نظامی با سئول فعالیت 123 کارخانه کره جنوبي درمجتمع اقتصادی کائه سانگ متوقف شد که کره جنوبی بلافاصله بعد از این تحولات مقامات رسمی و مدیران خود را از این منطقه خارج کرد.

وزارت اتحاد کره جنوبی کل ضررهای وارده از زمان تعطیلی این منطقه را یک تریلیون و 50 میلیارد وون (معادل 910 میلیون دلار) تخمین زده است.

کد خبر 2112822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha