۱۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۷

اوباما:

آمریکا روابط خود با روسیه را بازبینی می کند/پوتین همانند بچه های تنبل است

آمریکا روابط خود با روسیه را بازبینی می کند/پوتین همانند بچه های تنبل است

رئیس جمهور آمریکا در اظهارتی ضمن بیاین بازبینی روابط کشورش با مسکو، رئیس جمهور روسیه را به بچه های تنبل ته کلاس تشبیه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "باراک اوباما" که در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید سخن می گفت تاکید کرد : به دلیل وجود مسائل متعدد که دو کشور در مورد آن اختلاف دارند من در حال بازبینی روابط آمریکا و روسیه هستم.

اوباما در دیدار خبری روز جمعه، تنش در روابط دیپلماتیک دو کشور را زیاد ندانست، اما گفت از زمانی که ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه را بر عهده گرفته است، رفتار ضد آمریکایی در روسیه بیشتر شده است.

اوباما در ادامه از تلاش های خود برای متقاعد کردن "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه برای پرهیز از بازگشت به دوران جنگ سرد سخن گفت.

رئیس جمهور آمریکا با تمجدید از موفقیت های آمریکا و روسیه در مواردی همچون کنترل تسلیحات و گسترش تجارت در دوران ریاست جمهوری دیمیتری مدودف، این موضوع که را که وی و پوتین در این مسیر گام بر نمی دارند رد کرد.

اوباما در ادامه گفت : من روابط بدی با پوتین ندارم. زمانی که ما با یکدگر مذاکره می کنیم معمولا این صحبت ها منجر به نتیجه می شوند اما پوتین همانند بچه های تنبل ته کلاس است اما حقیقت ماجرا آن است که زمانیکه ما با یکدیگر مذاکره می کنیم این مذاکرات مفید هستند.

انتقاد اوباما از پوتین در حالی است که چند روز قبل نیز یکی از نمایندگان کنگره آمریکا، پوتین را به بچه های قلدر که همه را اذیت می کند تشبیه کرده بود.

باراک اوباما همچنین به موضوع پناهندگی ادوارد اسنودن در روسیه اشاره کرده و طرز تفکر این کشور را برای اعطای پناهندگی به وی عقب مانده خواند.

موضاعات داخلی آمریکا

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در کنفرانس خبری خود در کاخ سفید متعهد شد "اصلاحات لازم برای ایجاد شفافیت در برنامه های نظارتی و تجسسی این کشور انجام گیرد.

اوباما پیشنهاد داد که در این رابطه موانعی برای مقابله با سوء استفاده ایجاد شود.

به گفته اوباما باید تغییراتی در قوانین موجود درباره جمع آوری اطلاعات مکالمه‌های تلفنی ایجاد کرد.

وی همچنین تاکید کرد که باید به وکلا اجازه داده شود تا تصمیم‌هایی که دادگاه‌های سری برنامه‌های نظارتی اتخاذ می‌کنند را به چالش بکشند.

رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت: در تاریخ دولتها از قدرت خود سوءاستفاده کردند و به همین دلیل درست است که درباره برنامه نظارت سوال بپرسید. مخصوصا با توجه به اینکه پیشرفت تکنولوژی تمامی جنبه های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است.

اوباما تاکید کرد : این تنها کافی نیست که من به عنوان رییس جمهور از این برنامه اطمینان داشته باشم، مردم آمریکا نیز باید نسبت به آن اطمینان داشته باشند.

کد خبر 2112908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha