۱۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۵۵

پرآور:

روز ملی مبارزه با استعمار باید جهانی شود

روز ملی مبارزه با استعمار باید جهانی شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: روز ملی مبارزه با استعمار باید جهانی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن پرآور صبح شنبه در نشست ستاد بزرگداشت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری با تبریک به خبرنگاران اظهار داشت: روز خبرنگار در واقع پاسداشت کسانی است که در راستای اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی اهتمام دارند.

وی افزود: خبرنگاران در همه عرصه‌ها حضوری موثر دارند و در آگاهی‌بخشی به جامعه همواره پویا و تاثیرگذار هستند.

معاون سیاسی استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت بزرگداشت رئیسعلی دلواری خاطرنشان کرد: در سرزمین ما کم نیستند کسانی که در طول تاریخ با قیام و حرکت خود نهضتی بزرگ برپا کردند و البته رئیسعلی دلواری نهضتی برپا کرد که در تاریخ ثبت شده است.

پرآور تصریح کرد: رئیسعلی دلواری سبب شد که ملت ما در برابر استعمار پیر ایستادگی کند و تن به ذلت ندهد و باید یاد ایشان را گرامی بداریم.

وی اضافه کرد: در استان زرخیز بوشهر علمای بزرگی چون بلادی، مجتهد برازجانی، سید علی دشتی و آیت‌الله اهرمی و مردان بزرگی چون رئیسعلی دلواری با مقاومت در برابر استعمار انگلیس حماسه‌آفرینی کردند و برگ زرینی در تاریخ افتخارات کشور ثبت کردند.

دلاورمردان مبارزه با استعمار به نسل جوان معرفی شوند

پرآور گفت: این بزرگان به وظیفه خود در تاریخ عمل کردند و آیندگان هم وظیفه دارند که این رشادت‌ها را پاس بدارند و افتخارات رئیسعلی و یارانش را بیان کنند.

معاون استاندار بوشهر ابراز داشت: 12 شهریور مصادف با سالروز شهید رئیسعلی دلواری است و ما مکلف هستیم که این مسئله را به نسل جدید معرفی کنیم و باید خدمات بی‌شائبه‌ای که برای این مملکت انجام داده‌اند را تبیین کنیم.

پرآور بیان کرد: روز ملی مبارزه با استعمار باید جهانی شود و باید به مردم ایران و جهان معرفی شود.

وی افزود: امسال 2 مراسم یکی در بوشهر و دیگری در دلوار برگزار می‌شود و باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

پرآور اظهار داشت: باید به گونه‌ای رئیسعلی و سایر دلاورمردان مبارزه با استعمار را معرفی کنیم که نسل جوان ما به اسطوره‌های خود افتخار کنند.

کد خبر 2112940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha