۱۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۵۸

در مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضاء/

بانوی قمی در پرتاب دیسک و بدمینتون صاحب مدال جهانی شد

بانوی قمی در پرتاب دیسک و بدمینتون صاحب مدال جهانی شد

قم - خبرگزاری مهر: رئيس گروه هماهنگي امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم از موفقیت بانوی قمی در کسب مدال از مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضا خبر داد.

سیده لیلا عنبری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: این بانوی قمی خانم ثریا پارس لاری از چهره های نام آشنا و مطرح ورزش بانوان استان قم در سال های اخیر است که یک بار دیگر با ارائه توانمندی های خود در مسابقات جهانی کسب افتخار کرد.

وی با بیان اینکه بانوی قمی با درخشش در مسابقات جهانی ورزشهای بیماران خاص و پیوند اعضاء و کسب دو مدال رنگارنگ برای ورزش قم افتخار آفرینی کرد، افزود: نوزدهمین دوره مسابقات جهانی قهرمانی ورزش های پیوند اعضاء در سال جاری با شرکت ورزشکاران کشورهای مختلف از تمام قاره ها در کشور آفریقای جنوبی برگزار شد که با درخشش اعضای تیم کشورمان و به خصوص نماینده اعزامی قم پایان یافت.

عنبری افزود: در این دوره خانم ثریا پارس لاری تنها بانوی ورزشکار قمی اعزامی به این مسابقات بود که این ورشکار بانوی توانمند ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء قم در رشته های بدمینتون و دو و میدانی مسابقات جهانی به رقابت با حریفان خود به رقابت پرداخت.

رئيس گروه هماهنگي امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به کسب مدال برنز بانوی قمی در بخش انفرادی رشته بدمینتون، ابراز داشت: در رشته بدمینتون و در بخش انفرادی رقابت های این رشته ثریا پارس لاری بانوی ورزشکار قمی در رده سنی 30 تا 39 سال در حالی که بازی های درخشانی از خود به نمایش گذاشت، در نهایت با کسب مقام سوم صاحب نشان برنز شد.

وی در ادامه به مقام سوم بانوی قمی در رشته دوومیدانی نیز اشاره کرد و عنوان داشت: پارس لاری در نوزدهمین دوره مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضاء در کشور آفریقای جنوبی در ماده پرتاب دیسک رشته دوومیدانی با حریفان به رقابت پرداخت و در این قسمت نیز موفق به کسب مقام دوم و نشان نقره شد.

عنبری تصریح کرد: ورزشکاران ملی پوش پیوند اعضای کشورمان که با عنوان کاروان قدر در نوزدهمین دوره مسابقات جهانی پیوند اعضا در آفریقای جنوبی شرکت کرده بودند، موفق شدند با کسب 14 مدال طلا، 22 مدال نقره و 21 مدال برنز و با مجموع 57 مدال در جایگاه دهم این رقابت ها قرار گیرند.

وی در پایان اظهار داشت: در رده بندی نهایی کشورهای انگلیس، آمریکا و آفریقای جنوبی به ترتیب به مقام های اول تا سوم این رقابت دست یافتند و تیم های ملی کانادا، هنگ کنگ، آلمان، ایرلند، سوئد، سوئیس و چین به رغم تعداد ورزشکاران بیشتر نسبت به ایران، در رتبه بندی بعد از ایران ایستادند.

 

کد خبر 2112956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha