۲۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۵۱

ظفری در گفتگو با مهر:

10 کارگاه تولید کود شیمیایی ورمي كمپوست در نهاوند فعال است

10 کارگاه تولید کود شیمیایی  ورمي كمپوست در نهاوند فعال است

نهاوند- خبرگزاری مهر: رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند اظهار داشت: 10 کارگاه تولید کود شیمیایی ورمي كمپوست در نهاوند فعال است.

احد ظفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: كود ورمي كمپوست كمبود مواد آلي خاك را به بهترين شكل جبران مي كند و ضرورت استفاده از ورمي كمپوست در بخش كشاورزي، كمك به تنوع زيستي، حفظ و حمايت از سرمايه هاي ملي، تشديد فعاليت هاي حياتي، بهبود كيفيت، حفظ بهداشت ومحيط زيست و تامين عناصر غذايي كامل برای محصولات کشاورزی است.

ظفری گفت: سالانه در شهرستان نهاوند بیش از سه هزار تن کود شیمیایی ورمي كمپوست تولید می شود و در این زمینه 50 نفر اشتغال زایی شده است.

وی افزود: پروسه توليد ورمي كمپوست شامل حوضچه شستشو، ايجاد بستر در سالن، افزودن كرم به داخل بسترها، آبياري و هوا دهي بسترها، جمع آوري شيرابه ها، برداشت محصول، كنترل كيفي و بسته بندي در شركت كود آلي فعال است

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه برنامه و هدف اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزایش تولید کارگاه تولید کود ورمی کمپوست از 10 به 25 کارگاه است گفت: کاهش میزان مصرف کودهای شیمیایی و تبدیل ضایعات کشاورزی به ورمی‌کمپوست و استفاده در جهت تولید محصولات زراعی و باغچه‌های خانگی از اهداف مهم راه‌اندازی سایت تولید ورمی‌کمپوست در شهرستان نهاوند است.

احد ظفری بیان داشت: 12 کلاس و کارگاه آموزشی تولید کود  ورمی‌کمپوست در شهرستان نهاوند با استفاده از اساتید مجرب دانشگاه به صورت تئوری و عملی برگزار شده است.

ظفری در پایان سخنانش گفت: جهاد کشاورزی علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی تئوری و عملی به تهیه بستر و خود کرم ورمی، تجهیز و نوسازی کارگاه، ساخت قفسه و تهیه لوازم جانبی تعاونی کشاورزان نهاوند اقدام کرده است.

کد خبر 2113467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha