۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۸:۱۵

بهره برداری از دو مجتمع گردشگری بین راهی همزمان با شروع دور دوم سفرهای تابستانی

بهره برداری از دو مجتمع گردشگری بین راهی همزمان با شروع دور دوم سفرهای تابستانی

همزمان با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی، دو پروژه مجتمع خدمات رفاهی و گردشگری بین راهی آماده بهره برداری شد.

محمد حسن پور، مدیرعامل مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی ( پارس زیگورات ) به خبرنگار مهر گفت: این شرکت با سرمایه گذاری سهامداران خود از انتهای سال 89 نسبت به مکان یابی 13 نقطه و احداث همزمان 4 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی اقدام کرد که با برنامه ریزیهای انجام شده می بایست حداکثر ظرف 18 ماه عملیات اجرایی این 4 مجموعه به پایان می رسید اما متاسفانه به دلیل عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک صنعت و معدن با پیگیریهای دو ساله و بی توجهی این بانک به صورتجلسات و توافقات خود باعث تاخیر در بهره برداری این پروژه ها شد.

وی افزود: با پیگیریهای مجدد، دو پروژه در محورهای منتهی به استان خراسان رضوی در محور شاهرود به سبزوار و سبزوار به نیشابور با استانداردهای بین المللی در زمینی به مساحت سه هکتار با مجموعه های رستوران سنتی، فروشگاه ها، فست فوت (غذای سریع) نمازخانه ها، سرویس بهداشتی و پارکینگ در یکی از محورهای دارای حداقل امکانات آماده بهره برداری شد.

وی گفت: این مجموعه ها برای اولین بار در سطح کشور مطابق با استاندارهای بین المللی با بهترین لوازم و تجهیزات آماده بهره برداری شده است همچنین دو پروژه دیگر نیز در محورهای اصفهان شیراز (شهرضا) و بیاض- یزد (بیاض) با پیشرفت فیزیکی حدود 85 درصد همراه بوده که با تامین مالی حداکثر تا قبل از پایان سالجاری این مجموعه ها نیز آماده بهره برداری می شوند.

حسن پور گفت: متاسفانه بر خلاف مفاد برنامه سوم و چهارم و پنجم توسعه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور همکاری مناسبی از طریق ارگانهای مرتبط دولتی و سیستم بانکی در حمایت مناسب و تاثیر گذار از این مجموعه ها انجام نشده با این حال امیدواریم مسئولان دولت جدید و با حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی، مجموعه های باقی مانده و 9 مجموعه دیگر نیز به چرخه خدمات دهی به مردم عزیز وارد شوند.

وی ادامه داد: تمرکز صدور مجوزها در یک ارگان دولتی دوری از بروکراسی اداری، پرداخت تسهیلات با بهره مناسب مطابق قوانین برنامه این امکان را می دهد که سرمایه گذاری در این بخش بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

پیش از این، اسفندیار رحیم مشایی، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی وعده داده بود که هر 25 کیلومتر در کشور یک مجتمع خدمات رفاهی و بین راهی ایجاد می شود اما این طرح پس از گذشت 6 سال هنوز اجرایی نشده است.                                                            
 

کد خبر 2113575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha