۲۱ مرداد ۱۳۹۲، ۸:۱۹

اجرای سند تحول و بودجه دو چالش اصلی وزیر بعدی آموزش و پرورش است

اجرای سند تحول و بودجه دو چالش اصلی وزیر بعدی آموزش و پرورش است

یک کارشناس آموزشی اعلام کرد: گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش در صورت کسب رای اعتماد از مجلس با دو چالش اصلی اجرای سند تحول بنیادین و بودجه وزارت آموزش و پرورش مواجه است.

علیرضا تقی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: یکی از چالشهای وزیر پیشنهادی برای آموزش و پرورش اجرای صحیح سند تحول بنیادین است، چرا که سند تدوین شده تحول بنیادین بسیار شتابزده در یکسال اخیر اجرا شده است و در نتیجه فضای کافی در مدارس وجود ندارد و حتی نیروی انسانی کافی به ویژه برای پایه ششم ابتدایی به خوبی تامین نشده است.

وی افزود: در صورتیکه نجفی به عنوان گزینه پیشنهادی موفق به کسب رای اعتماد شود، در گام نخست برای اجرای صحیح سند تحول بنیادین دچار چالش می‌شود. چالش دیگر گزینه پیشنهادی بودجه آموزش و پرورش است، چرا که این وزارتخانه با کسری بودجه مواجه است.

مدیر کل سابق آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر استفاده از نیروهای توانمند تصریح کرد: نگرش عمیق به مسائل ومشکلات آموزش و پرورش باید ویژگی تمامی وزرای آموزش و پرورش باشد، چرا که این وزارتخانه قرار است نسل آینده کشور را بر مبنای هویت و فرهنگ دینی و ایرانی تربیت کند.

وی ادامه داد: در دورانی که نجفی وزیر آموزش و پرورش بود، توجه جدی به فعالیتهای پرورشی داشت و معاونت پرورشی در دوران گزینه پیشنهادی دولت یازدهم در مدارس فعال بود.

 

 

کد خبر 2113577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha