۲۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۹

دوومیدانی قهرمانی جهان - روسیه؛

بولت بار دیگر قهرمان جهان شد

بولت بار دیگر قهرمان جهان شد

یوزپلنگ جامائیکایی در فینال ماده 100 متر رقابتهای دوومیدانی قهرمانی جهان در روسیه بار دیگر زودتر از سایر رقبای خود از خط پایان عبور کرد و مدال طلای این ماده را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقه فینال ماده 100 متر مسابقات جهانی 2013 روسیه یکشنبه شب برگزار شد که طی آن یوسین بولت سریعترین دونده جهان با ثبت رکورد 9.77 ثانیه مدال طلای این ماده را از آن خود کرد. جاستین گاتلین امریکایی با زمان 9.85 ثانیه و نستا کارتر از جامائیکا با زمان 9.95 ثانیه به ترتیب مدال نقره و برنز این ماده را کسب کردند.

بولت در پایان این مسابقه مهیج روی پیست دور افتخار زد و به ابراز احساسات علاقه‌مندان خود، پاسخ داد. پس از آن نیز با میکروفونی که در اختیار وی قرار دادند، گفت: من از مردم کشورم تشکر می‌کنم چرا که با حمایت‌های آنان توانستم بار دیگر قهرمان مسابقات قهرمانی جهان را کسب کنم.

دوشنبه شب رقابتهای فینال چند ماده دیگر نیز برگزار شد. از جمله این که در ماده دو 10 هزار متر زنان تیرونشتی بابا از اتیوپی با زمان 30:43:35 دقیقه به مدال طلا دست یافت، گلادی چرونو از کنیا با زمان 30:45:17 دقیقه نقره گرفت و بلاینش الجیرا از اتیوپی با زمان 30:46:98 دقیقه مدال برنز این رقابتها را به دست آورد.

در فینال رقابتهای پرش طول زنان نیز بریتنی رسی از امریکا با پرش 7.01 متر به مدال طلا دست یافت و بلسینک اوکاگبار از نیجریه و ایوانا اسپانوویچ به ترتیب با پرش‌هایی به طول 6.99 متر و 6.82 متر مدال نقره و برنز این ماده را به خود اختصاص دادند.

در پرتاب دیسک بانوان نیز ساندرا پرکویچ از کرواسی با پرتاب 67.99 متر، ملینا رابرت از فرانسه با پرتاب 66.28 متر و یرلیس باریوس از کوبا با پرتاب 64.96 متر به ترتیب مدال‌های طلا، نقره و برنز این ماده را از آن خود کردند.

کد خبر 2113807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha