۲۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۰۳

امینی:

حادثه برمشور غیر قابل پیش بینی بود/ شهرداری شیراز مقصر نیست

حادثه برمشور غیر قابل پیش بینی بود/  شهرداری شیراز مقصر نیست

شیراز- خبرگزاری مهر: معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز گفت: دفن مخلوط زباله ها در برمشور از روز اول تا الان استاندارد نبوده و این یک حادثه غیرقابل پیش بینی بوده که شهرداری مقصر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، رمضان امینی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کسانی که شیوه نامه دفن را در برمشور ابلاغ کردند باید جوابگوی این حادثه باشند.

وی ادامه داد: مدیر سایت برمشور 17سال این مسئولیت را بر عهده داشته و این یک حادثه نادر بود که دلایلی مانند جمع شدن شیرابه زباله در سالهای متمادی، بارندگی28فروردین و زلزله 14اردیبهشت در آن بی تاثیر نبوده است.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز در ادامه گفت:  اقدامات اجرایی و خدمات شهری شیراز در دو سال گذشته در حوزه زیباسازی، خدمات ایمنی و آتشنشانی، پارکها و فضای سبز، میادین و ساماندهی مشاغل، سازمان مدیریت پسماند و غیره بی نظیر است.

امینی خاطرنشان کرد: در سال 90 و 91 بالغ بر 10میلیارد تومان در مدیریت پسماند و در چهار ماهه امسال نیز همین رقم سرمایه گذاری شده است.

وی تصریح کرد: بیش از هفت میلیارد تومان در بخش خرید و تجهیز ماشین های حمل زباله، ماشین های جارو، حاشیه شو، لبه شو، ماشین های مخصوص شستشوی بدنه هزینه شده است.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز ادامه داد: علارغم افزایش جمعیت و توسعه شهر شیراز ما در بخش مدیریت پسماند کاهش تولید زباله داشته ایم.

 خداحافظی شیراز با ماشین های روباز زباله

وی  با بیان اینکه مردم شیراز شایسته بهترین خدمات هستند، مطرح کرد: از مهر امسال همه ماشین های روباز جمع آوری زباله برچیده می شوند و شیراز با ماشین های جمع آوری زباله روباز خداحافظی می کند.

امینی با اشاره به نحوه کاهش تولید پسماند اضافه کرد: بوسیله تفکیک از مبدا پسماندها، ایجاد ایستگاههای مربوط به خرید مواد بازیافتی در13 نقطه شهر، تجهیز نقاط مختلف شهر، توزیع مخازن ویژه مواد بازیافتی، همکاری مردم و فرهنگ سازی کاهش تولید داشته ایم.

وی در رابطه با کاهش دفن زباله افزود: برای راه اندازی کارخانه سورتینگ و بازیافت زباله در مقصد ماشین آلات و تجهیزاتی با ارزش سه میلیارد تومان خریداری می شود که دفن زباله را به حداقل می ر ساند.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز در ادامه با اشاره به اینکه 384 خودرو خدمات شهری به سیستم ردیاب مجهز شده اند، گفت:  با تجهیز خودروهای جمع آوری زباله به سیستم ردیاب قابلیتهای مختلفی ماننند مشخص کردن مبدا و مقصد، سرعت، مسیر و میزان پسماند داخل ماشین دارد که به این شیوه نظارت بر عملکرد پیمانکاران کامل شود.

 

کد خبر 2114002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha