۲۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۴۹

عراقی زاده در گفتگو با مهر:

بحران کم آبی در طبس/ اجرای خط دوم انتقال آب بهترین گزینه رفع مشکل آب طبس

بحران کم آبی در طبس/ اجرای خط دوم انتقال آب بهترین گزینه رفع مشکل آب طبس

طبس - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهرستان طبس با بحران کم آبی مواجه است گفت: اجرای خط دوم انتقال آب از استان یزد گزینه مناسبی در رفع مشکلات آبی این شهرستان است.

مجتبی عراقی زاده درگفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: تابستان امسال در مقایسه با تابستانهای گذشته گرمترین بوده است.

وی با بیان اینکه متوسط گرمی هوا در 19 روز اول مرداد 6.5 درجه نسبت به سال قبل افزایش داشته است؛ تصریح کرد: افزایش گرمای هوا  باعث افزایش مصارف آب شرب شده که با توجه به محدودیت منابع آبی شهرستان تابستان سختی را پشت سر گذاشته ایم.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته بحران کمبود آب در طبس بوقوع پیوست، ادامه داد: وضعیت کمبود آب باعث شد تا افت فشار در بسیاری از قسمتهای شهر طبس مشاهده شود.

وی بیان کرد: در راستای  رفع مشکل کم آبی و عبور از بحران چند روز گذشته در طبس با تمهیدات انجام شده و مهندسی مجددی که در کلیه منابع انجام شد از منابع در اختیار حدود 22درصد توانستیم به وضعیت آبدهی منابع موجود طبس اضافه کنیم.

خط دوم انتقال آب رسانی از استان یزد گزینه مناسب برای رفع مشکل کم آبی طبس

عراقی زاده  در خصوص خط دوم انتقال آب از یزد به طبس افزود: موضوع را پیگیری می کنیم تا طبس از این مصوبه منتفع نشود چرا که خط دوم انتقال آب رسانی از استان یزد که مورد نظر مسئولان طبس است گزینه مناسبی برای رفع مشکل آب این شهرستان است.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر در همه جای استان خراسان جنوبی مدیریت آب انجام می شود، گفت: در  شهرستان طبس هیچ منبع جدیدی حفر نشده و از هیچ جای خارج از استان نیز آب به طبس رسانده نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی عنوان کرد: گرمای شدید 48 درجه در چند روز متوالی طبس  با مدیریت صحیح پشت سرگذاشته شد به نحوی که قطعی آب مشاهده نشد و فقط طبسی ها باکمبود فشار مواجه شدند.

وی گفت: منابع آب استان با افت سطح ایستایی مواجه شده  و نمی توان پیش بینی نمود که تاچه زمانی منابع آبی جوابگوی آب استان خواهد بود.

ارزان ترین تعرفه خدماتی درکشور مربوط به استان خراسان جنوبی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی  در خصوص تعرفه آب استان افزود: بعد از اجرای هدفمندی یارانه ها در تعرفه های آب ضریب منطقه ای قرار داده شد که این ضریب منطقه ای در استان خراسان جنوبی از همه جای کشور کمتر است.

 وی ادامه داد: هزینه هایی که در یک متر مکعب آب هست قابل قیاس با سایر هزینه ها نیست ، قبض آب یک خانوار شهری با هزینه های برق ،گاز و تلفن قابل قیاس نیست و بعید است این تعرفه ارزان تر از این شود.

لزوم راه اندازی تصفیه خانه طبس

عراقی زاده  طرح تصفیه خانه طبس را با مطالعه دقیق و صحیح برشمرد و گفت: این طرح با توجه به اینکه 24 حلقه منابع آبی زیرزمین در طبس وجود دارد و کسری نیاز آبی از منابع سطحی است و شرکت اب و فاضلاب به عنوان شرکتی که از فرآیند محصول استفاده خواهد کرد احداث تصفیه خانه در طبس رالازم و ضروری می داند.

وی با تاکید بر اینکه تصفیه خانه آماده بهره برداری است، بیان داشت:  با مدیریت صحیح باید موضوع تخصیص حق آبه برای آب شرب  حل شود چرا که مردم طبس از مزایای ان متنفع خواهند شد و درحال حاضر هیچ راهی جز استفاده از منابع سطحی و تصفیه خانه نداریم.

 وی متوسط آب دهی منابع آب شهر طبس را هشت لیتر اعلام کرد و ادامه داد:  وضعیت منابع آب در طبس آنقدر بغرنج است که از یک چاه یک لیتر و دو لیتر نیز نمی توانیم بگذریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه در طبس به ازای هر نفر در روز 510 لیتر آب تولید می شود، عنوان کرد:  این میزان تقریبا معادل دو برابر برخی از شهرهای استان خراسان جنوبی است.

عراقی زاده ادامه داد: به دلیل گرمای بیش از حد هوا و استفاده از حدود 22 هزار کولر وضعیت  خاص و ویژه ای را به لحاظ آبی در این شهرستان داریم.

 

کد خبر 2114272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha