۲۱ مرداد ۱۳۹۲، ۲۰:۰۵

از ابتدای سال جاری/

8 هزار خودرو و موتورسیکلت متخلف در خراسان شمالی روانه پارکینگ شد

8 هزار خودرو و موتورسیکلت متخلف در خراسان شمالی روانه پارکینگ شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: رییس پلیس راهور خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری بیش از هشت هزار خودرو و موتورسیکلت متخلف در این استان توقیف و روانه پارکینگ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی اسماعیلی عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران، با اشاره به اینکه میزان تصادفات منجر به فوت دورن شهری خراسان شمالی از ابتدای سال جاری تاکنون به نسبت مدت مشابه سال گذشته 43 درصد کاهش داشته است، افزود: همچنین در این مدت میزان تصادفات جرحی در محورهای درون شهری استان نیز به نسبت مدت مشابه سال پیش، هفت درصد کاهش را نشان می دهد.

این مسئول گفت: بیشترین علت این تصادفات عدم رعایت حق تقدم، عدم رعایت فاصله طولی، تغییر مسیر ناگهانی و انحراف به چپ بوده و در جریان این تصادفات خودروهای سواری با 51 درصد و موتور سیکلت ها نیز با 31 درصد بیشترین مقصران وقوع حوادث بودند.

وی با بیان اینکه در این مدت هشت هزار و 439 خودرو و موتورسیکلت متخلف در این استان توقبف و روانه پارکینگ شده است، اظهار داشت: از این تعداد دو هزار و 63 دستگاه شامل خودروهای متخلف بوده و شش هزار و 376 دستگاه نیز به موتورسیکلت ها اختصاص دارد.

سرهنگ اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه پلیس راهور استان 22 تیم محسوس،20 تیم موتور سوار و 70 پاس پیاده و در مجموع 220 نفر با تخلفات رانندگان درون شهری برخورد می کنند، گفت: طی چهار ماه نخست سال جاری 22 فقره گواهینامه به علت استفاده از مواد روان گردان و مشروبات الکلی ضبط و دو میلون ریال نیز جریمه شده اند.

به گفته سرهنگ اسماعیلی همچنین در مدت چهار ماهه نخست سال جاری 83 هزار و63 نفر از راکبین خودروها در این استان به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی و شش هزار و 769 نفر از راکبین موتورسیکلت ها نیز به خاطر استفاده نکردن از کلاه ایمنی اعمال قانون شده اند.

وی با اشاره به اینکه در مدت مذکور در مجموع دو هزار و 786 فقره گواهینامه جدید، المثنی و تعویضی صادر شده است، اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری هزار و 572 خودروی جدید پلاک گذاری، شش هزار و 723 دستگاه خودرو نقل و انتقال و 88 دستگاه وسیله نقلیه نیز اسقاط و شماره گذاری شده است.

 

کد خبر 2114452

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha