۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۰

حسنی سعدی:

برگزاری جشن بازگشت آزادگان به کرمان/ انتشار فرهنگ اعلام آزادگان

برگزاری جشن بازگشت آزادگان به کرمان/ انتشار فرهنگ اعلام آزادگان

کرمان - خبرگزاری مهر: مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان از برگزاری جشن بزرگ آزاداگان در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا حسنی سعدی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر دفاع مقدس را قطعه‌بندی کنیم، یک برش مهم آن آزادگان هستند.

وی اظهار داشت: اسارت رزمندگان شامل مقاومت، مجروحیت، شهادت در اسارت، زندان‌های انفرادی، اردوگاه‌ها، اسرای ثبت‌نام شده و ثبت‌نام نشده، فعالیت‌های دوران اسارت و آزادی رزمندگان از اسارت، بخش‌های مختلف دوران اسارت بود که این دوران با دعای خیر مردم منجر به آزادی شد.

این آزاده‌ دوران دفاع مقدس با بیان خاطراتی از چگونگی انتشار اخبار در دوران اسارت گفت: در زندان‌های عراق با همکاری دیگر رزمندگان یک نشریه دیواری را بر روی کاغذ سیمان تهیه و این نشریه را به دور از چشم عراقی‌ها بر روی دیوار نصب می‌کردیم و صبح زود قبل از اینکه بعثی‌ها وارد اردوگاه شوند، آن را از روی دیوار برمی‌داشتیم.

حسنی‌سعدی با اشاره به اینکه اگر خودم جزو آزادگان نبودم، بهتر می‌توانستم در مورد آزادگان سخن بگویم، تصریح کرد: انسان‌های بزرگی مانند ابوترابی‌ها، شهید حسین لشکری، شهید مرتضی افتتاحی و شهید مهدی شجاعی در اسارت بودند و اگر من تریبون داشتم، فریاد می‌کشیدم و این افراد مقاوم و بزرگ را معرفی می‌کردم.

وی بیان داشت: آزادگان بخشی از تاریخ افتخارآمیز دفاع مقدس را تشکیل می‌دهند که در اسارت ثابت کردند که تا آخرین لحظه دین‌دار و وفادار به امام و رهبر بودند.

سردار حسنی سعدی به یکی از آزادگان بزرگوار اشاره کرد که یازده روز در انفرادی شکنجه شد اما حاضر نشد به درخواست بعثی‌ها به امام اهانت کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران از ابوترابی، شهسواری و امثالهم به عنوان آزادگانی نام برد که تاریخ پرافتخار دوران اسارت را رقم زدند.

وی برگزاری جشن‌ و ویژه برنامه به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان را مورد تاکید قرار داد و افزود: این روز به عنوان روز ملی و افتخار آفرین باید گرامی داشته‌شود.

حسنی‌سعدی از برگزاری ویژه‌برنامه‌ سالروز ورود آزادگان به ایران اسلامی در روز 26 مرداد ماه در محل سالن آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان خبر داد.

وی از رسانه‌ها خواست تا بیش از گذشته به معرفی آزادگان شاخص و معرفی آثار و کتاب‌های آن‌ها بپردازند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: فرهنگ اعلام آزادگان استان کرمان تدوین شده است و در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

حسنی‌سعدی با اشاره به اینکه 60 نفر از آزادگان سرافراز استان کرمان فوت کرده‌اند، بیان کرد: به مناسبت 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به ایران با خانواده این آزادگان دیدار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از آزادگان، اجرای برنامه‌های شاد و بیان خاطرات آزادگان از جمله برنامه‌های 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به ایران در استان کرمان است.

حسنی‌سعدی ابراز داشت: استان کرمان دارای یک هزار و 284 آزاده سرافراز است و شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و کهنوج بیشترین تعداد آزادگان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی از مادر آزاده‌ شهید مرتضی افتتاحی که در عملیات رمضان به اسارت بعثی‌ها درآمد و در اسارت شهید شد؛یاد کرد و گفت: این مادر بزرگوار در حال حاضر با راه اندازی یک موسسه‌ خیریه 400 یتیم را تحت سرپرستی دارد و برای آن‌ها اشتغال‌زایی هم می‌کند.

کد خبر 2114601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha