۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۱۴

از سوی انجمن موسیقی کرمانشاه؛

برنامه های پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت در کرمانشاه اعلام شد

برنامه های پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت در کرمانشاه اعلام شد

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: از سوی انجمن موسیقی استان کرمانشاه برنامه های پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت اعلام شد.

شهاب متقی فر در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت در استان کرمانشاه خبر داد و برنامه های این جشنواره را اعلام کرد.

وی افزود: این جشنواره در سال جاری و حدود یک ماه زودتر از سال گذشته برگزار می شود.

وی زمانی برگزاری جشنواره را 23 تا 26 مرداد ماه اعلام کرد و گفت: بخش اصلی این جشنواره در تهران و بخش جنبی آن در استان کرمانشاه برگزار  می شود.

متقی فر تصریح کرد: جشنواره موسیقی مقاومت در سال های گذشته تنها در تهران و استان کرمانشاه برگزار شده و در سال جاری علاوه بر پایتخت و استان کرمانشاه در استان های دیگر نیز برگزار شود.

وی در خصوص محل برگزاری جشنواره موسیقی مقاومت در سال جاری گفت: به این منظور مجموعه انتظار و سینما آزادی پیش بینی شده بود که نهایتا تصمیم بر برگزاری آن در سینما آزادی گرفته شد.

رئیس انجمن موسیقی استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت در استان کرمانشاه بسیار باشکوه برگزار شد  گفت: در سال گذشته گروه موسیقی خیام از استان کرمانشاه توانست حائز رتبه اول این جشنواره شود و این نشان از رشد موسیقی در این دیار است.

متقی فر گفت: در سال گذشته هر دو بخش اجرا و تقدیر جشنواره در استان برگزار شد اما در سال جاری تنها بخش اجرا برگزار شده و تقدیر از برترین ها در تهران صورت می گیرد.

وی از برگزاری مراسم افتتاحیه این جشنواره راس ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 23  مرداد خبرداد و گفت:ممکن است این مراسم به صورت مفصل در مزار شهدای کرمانشاه با اجرای گروه هم سرایان اجرا شود اما در صورت برگزاری افتتاحیه در سینما آزادی هم چنان و چون سال های گذشته مراسم ادای احترام به شهدا را در مزار شهدا خواهیم داشت.

رئیس انجمن موسیقی کرمانشاه افزود: سخنرانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اجرای گروه موسیقی محمد گلریز از جمله برنامه های روز نخست خواهد بود.

وی زمان آغاز اجراهای جشنواره در شب نخست جشنواره را راس ساعت 21 و 30 دقیقه اعلام کرد.

متقی فر هم چنین از اجرای گروه موسیقی کودکان به سرپرستی آزاده بابایی و راس ساعت 20 و 30 دقیقه تا 21 دومین روز از جشنواره (پنج شنبه 24  مرداد) خبرداد.

وی افزود: در روز دوم اجراهایی از هنرمندان شرکت کننده چون  تکنوازی سرنا و دهل مجتبی حشمتی و رضا صحرایی را  از ساعت 21 تا 21 و 10 دقیقه خواهیم داشت.

متقی فر هم چنین از اجرای گروه موسیقی نجوا به سرپرستی خودش از ساعت 21 و 15 دقیقه تا 21 و 45 دقیقه دومین روز جشنواره خبرداد.

رئیس انجمن موسیقی استان کرمانشاه گفت: در روز دوم اجرای تکنوازی بومی توسط حمید شلانی و یونس جباریان را نیز از ساعت 21 و 45 تا 21 و 55 دومین روز جشنواره خواهیم داشت.

وی ادامه داد: هم چنین در دومین روز از برگزاری جشنواره موسیقی مقاومت مراسم تقدیری از محمدرضا فتاحی (شاعر ترانه سرای کرمانشاهی که ر بستر بیماری است)و براگجر طهماسبیان(شاعر مرحوم کرمانشاهی)برگزار می شود.

متقی فر ، از اجرای تکنوازی بومی سرنا و دهل با هنرنمایی مجتبی حشمتی و رضا صحرایی از ساعت 22 و 30 تا 22 و 40 دقیقه دومین شب برگزاری جشنواره خبرداد.

وی افزود: هم چنین و در آخرین ساعات دومین روز برگزاری اجرای گروه موسیقی سکوت به سرپرستی آرش پندار مهر  را از ساعت 22 و 45 تا 23 و 15 دقیقه خواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه های سومین روز از برگزاری جشنواره گفت: در اولین ساعات سومین روز برگزاری پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت یعنی راس ساعت 20 و 30 دقیقه تا 21 روز جمعه 25 مرداد ماه اجرای گروه موسیقی کودکان را به سرپرستی آزاده بابایی خواهیم داشت.

متقی فر افزود: هم چنین در سومین روز شاهد اجرای تکنوازی بومی دوزله و دایره با اجرای امان الهک طاهری و نصر اله  حقیقی راس ساعت 21 تا 21 و 10 دقیقه خواهیم بود.

رئیس انجمن موسیقی کرمانشاه هم چنین از اجرای گروه موسیقی پیشکسوتان به سرپرستی خلیل چاله چاله از ساعت 21 و 15 تا 21 و 45 دقیقه سومین روز جشنواره خبرداد.

وی گفت: تکنوازی بومی سید جلال یاری نیز ازجمله های روز پایانی جشنواره خواهد بود.

متقی فر گفت: اجرای گروه موسیقی هارمونی به سرپرستی فرشید شهلایی از ساعت 22 تا 22 و 30 دقیقه از دیگر برنامه های آخرین شب برگزاری جشنواره خواهد بود.

رئیس انجمن موسیقی کرمانشاه  از اجرای تکنوازی بومی، دوزله و دایره با هنرمندی امان الله طاهری و نصرالله حقیقی و هم چنین اجرای گروه موسیقی باستان به سرپرستی جلال یاری به عنوان آخرین برنامه های جشنواره موسیقی مقاومت و راس ساعت 22 و 45 دقیقه تا 23 و 15 دقیقه خبرداد.

وی گفت: در این جشنواره بخش های مختلفی چون بخش ویژه ترانه سرایی، موسیقی کلاسیک غیر ایرانی و آواز جمعی وجود داشته و هنرمندان با محوریت این موضوعات به اجرا می پردازند.

رئیس انجمن موسیقی استان کرمانشاه در پایان با مثبت ارزیابی کردن چهارمین دوره این جشنواره در استان کرمانشاه گفت: امیدواریم این دوره از جشنواره نیز با استقبال خوب مردم مواجه شده و شاهد برگزاری جشنواره ای با شکوه و بی نظیر باشیم.

لازم به ذکر است، چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت در استان کرمانشاه در سال گذشته 27 شهریور ماه برگزار  و با استقبال عظیم مردم مواجه شد.

کد خبر 2114689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha