۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۹

یک نظرسنجی نشان داد:

وحشت آلمانی ها از تاثیرات دراز مدت بحران یورو/ بی اعتمادی شهروندان به راهکارهای سیاستمداران

وحشت آلمانی ها از تاثیرات دراز مدت بحران یورو/ بی اعتمادی شهروندان به راهکارهای سیاستمداران

یک نظرسنجی نشان داد که اکثریت آلمانی ها بر این عقیده اند که بحران یورو مدتهای طولانی ادامه خواهد داشت و سیاستمداران در راستای حل این مسئله با آنها صادق نیستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه "دی ولت"، بر اساس نظرسنجی که اخیرا دانشگاه "هوهن هایم" آلمان با همکاری موسسه  ING-DiBa AG انجام داده است، تنها 17 درصد آلمانی ها اعتقاد دارند که بدترین دوران در بحران یورو به پایان رسیده است. از هر دو شهروند آلمانی یک نفر نگران تاثیرات بحران بر رفاه زندگی هستند و بسیاری از مردم این کشور نگران فقر در سنین بالا به واسطه سیاستهای مبارزه با بحران دولت هستند.

در ادامه با اشاره به اینکه مسئله بحران یورو در مبارزات انتخاباتی در آلمان، بیشتر به مسئله ای حاشیه ای تبدیل شده است و این در حالی است که در بین مردم بسیار مورد توجه است نوشت: پروفسور "کلایدیا ماست" از کارشناسان دانشگاه هوهن هایم آلمان در این باره اظهار داشته است که اگر سیاستمداران همچنان مسئله بحران یورو و تاثیرات آن بر زندگی آلمانی ها را از مبارزات انتخاباتی خود خارج کنند، این خطر به وجود می آید که همواره شهروندان کم تری این احساس را داشته باشند که نگرانی ها و دغدغه های آنها توسط احزاب و سیاستمداران مورد توجه قرار می گیرد.

بر اساس این نظر سنجی، 91 درصد مردم آلمان بر این عقیده اند که هنوز مدتهای طولانی بحران یورو ادامه خواهد داشت. از هر پنج آلمانی چهار نفر نگرانند که بحران یورو شکاف بین فقیر و غنی را گسترده تر کند.

از هر ده آلمانی تنها یک نفر بر این عقیده است که سیاستمداران در مسئله بحران یورو با شهروندان روراست هستند. علاوه بر این اکثریت شهروندان آلمانی از قابل فهم بودن اظهارات سیاستمداران خود در این راستا ناراضی هستند.

بر اساس نتایج این نظر سنجی، نگاه شهروندان آلمانی اخیرا روی تاثیرات اخلاقی و اجتماعی بحران معطوف شده است. یکی از نگرانیهای جدی و گسترده آلمانی ها این است که چگونگی رویارویی با بحران یورو ارزشهایی را به خطر بیاندازد که همبستگی جامعه آنها را تضمین می کند. 

کد خبر 2114700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha