۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۲۴

فتحی پور در گفتگو با مهر:

برگزاری جلسات بیرون از مجلس ارتباطی به هیات رئیسه ندارد/ در جلسه دیشب تلاش کردیم رای خوبی به کابینه بدهیم

برگزاری جلسات بیرون از مجلس ارتباطی به هیات رئیسه ندارد/ در جلسه دیشب تلاش کردیم رای خوبی به کابینه بدهیم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزاری جلسه شب گذشته تعدادی از نمایندگان برای رایزنی درباره رای اعتماد به کابینه پیشنهادی به دعوت وی، گفت: این جلسه بسیار خوب و صمیمانه برگزار شد و تلاش شد در مورد برخی ابهامات که در بین نمایندگان مطرح است شفاف سازی شود و بتوانیم رای خوبی به کابینه بدهیم.

ارسلان فتحی پور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به دعوتش از نمایندگان مجلس برای تشکیل جلسه و رایزنی درباره کابینه پیشنهادی و رای اعتماد به آنان اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان در این جلسه بحث هایی را مطرح کردند سخن کلی این بود که ملاک ما ارزش ها و معیارهای نظام و رهبر انقلاب است، ابهاماتی درباره برخی افراد مطرح بود، تلاش کردیم که ابهامات در بین نمایندگان شفاف شود و بتوانیم رای خوبی به کابینه دکتر روحانی بدهیم.

وی ادامه داد: هدف این است که مجلس و دولت تعامل خوب و سازنده ای با هم داشته باشند البته در این جلسه وزیران پیشنهادی حضور نداشتند، صحبت ها هم کلی بود، روی مصداق ها نرفتیم و گذاشتیم وزیران خودشان از خود در صحن مجلس دفاع کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: یکی از بحث هایی که مطرح شد این بود که نباید همه را فتنه گر معرفی کنیم بلکه باید به تخصص و تعهد وزیران پیشنهادی هم توجه شود.

فتحی پور گفت: این نشست بسیار خوب و صمیمانه برگزار شد حتی بهتر از خیلی از نشست هایی بود که نمایندگان دیگر برگزار کردند در یک فضای صمیمانه نمایندگان نظرات خود را مطرح کردند تصمیم این شد که برنامه وزیران را مطالعه بکنیم و اظهارات آنها را بشنویم و از خط قرمزها عبور نکنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود توصیه باهنر نایب رئیس مجلس در جلسه روز گذشته مبنی بر خاتمه دادن به جلسات بیرون از مجلس، این جلسه را لغو نکردید، گفت: ارتباطی به هیات رئیسه نداشت، هیات رئیسه می تواند برای سطح مجلس تصمیم گیری کند ما نماینده هستیم و استقلال داریم می توانیم خارج از مجلس کارهایی که صلاح می دهیم انجام دهیم یا اظهارنظر کنیم.

فتحی پور در پاسخ به این سئوال که چند نماینده دعوت وی را پذیرفتند و در جلسه شب گذشته حضور پیدا کردند، گفت: تعداد نمایندگان با احتساب خودم 98 نفر بود.

کد خبر 2114803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha