۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۰۱

سرویس های مدارس کرج ساماندهی می شود/ تجهیز سرویس های مدارس به سیستم GPS

سرویس های مدارس کرج ساماندهی می شود/ تجهیز سرویس های مدارس به سیستم GPS

کرج - خبرگزاری مهر: دبیرکارگروه ماده 18 از ساماندهی و تجهیز سرویس های مدارس به سیستم GPS و پیام کوتاه هوشمند خبر داد و گفت: با نصب این سیستم های هوشمند با سوار شدن دانش آموزان به سرویس و ثبت اثر انگشت آنها پیامکی به منظور حضور دانش آموز در سرویس به والدینش ارسال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای کارگروه ماده 18 سرویس مدارس و نمایندگان آموزش و پرورش نواحی چهار گانه شهرستان کرج ظهر امروز در همایشی توجیهی گردهم آمدند.

در این همایش که با همکاری شورای ترافیک استان، شورای ترافیک شهرستان کرج، ،شهرداری کرج، سازمان تاکسیرانی، آموزش و پرورش، پلیس راهنمایی و رانندگی، انجمن اولیاء و مربیان و...همکاری داشته اند حدود هزار و 200 نفر برای اجرای هرچه بهتر طرح در تالا نژاد فلاح کرج گرد هم آمدند.

دبیرکارگروه ماده 18 در اجرای طرح ساماندهی سرویس های مدارس از اجرای طرح پایلوت ساماندهی سرویس های مدارس در شهرستان کرج خبر داد و گفت: این طرح از اول مهر ماه جاری در جهت اجرایی شدن شیوه نامه ساماندهی سرویس های مدارس که از سوری نهاد ریاست جمهوری در سال 87 تصویب شده است همزمان با آغاز سال تحصیلی در کرج اجرا خواهد شد.

محمد عطری در ادامه به تجهیز سرویس های مدارس به سیستم GPS و پیام کوتاه هوشمند در این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: با نصب این سیستم های هوشمند با سوار شدن دانش آموزان به سرویس و ثبت اثر انگشت آنها پیامکی به منظور حضور دانش آموز در سرویس به والدینش ارسال می شود.

وی با بیان دیگر ویژگی های طرح ساماندهی سرویس های مدارس، اعلام کرد: تدارک لباس های متحد الشکل برای رانندگان، جایگزینی سریع وسیله تقلیه ای دیگر برای سرویس مدرسه ای که دچار نقص شده است و ... از دیگر ویژگی های این طرح است.

دبیرکارگروه ماده 18 شهرستان کرج گفت: تاکنون 45 شرکت از طریق اعلام فراخوان و در قالب پیمانکار طرح، احراز صلاحیت شده اند تا اجرای طرح ساماندهی سرویس های مدارس بدون هیچ گونه مشکلی به نحو مطلوب اجرایی شود.

بهره برداری از سایت ثبت اطلاعات دانش آموزان

عطری در ادامه از طراحی سایت ثبت اطلاعات دانش آموزی نیز خبر داد و گفت: این سایت هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید و طی آن اولیاء می توانند با مراجعه و مشخص کردن فاصله محل زندگی تا مدرسه دانش آموز بر روی نقشه ای که بارگذاری شده مسافت سرویس مدرسه را تعیین کنند.

وی با بیان اینکه در این سایت بر اساس مسافت مشخص شده برای طول مسیر توسط والدین هزینه سرویس مدرسه نیز تعیین می شود، اظهار داشت:میزان نرخ سرویس های مدارس بر اساس نرخ مصوب شورای شهر در سایت قرار داده خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج نیز در این همایش با اشاره به اجرای طرح های ترافیکی در سطح شهر از سوی مدیریت شهری، عنوان کرد: اجرای این طرح ها تردد آسان را برای سرویس مدارس به نحو موثری فراهم می کند.

مهرداد فیرزوبخت افزود: از برنامه های مهمی که مدیریت شهری علاوه بر تامین رفاه شهروندی بر انجام آن تاکید دارد، فراهم آوردن زمینه های مساعد برای دانش آموزان در فصل مدارس است.

وی با بیان اینکه، مدیریت شهری کرج اهتمام ویژه ای برای برآوردن نیازهای زندگی شهروندی دارد، گفت: توجه و ارائه خدمات به آموزش و پرورش به منظور خدمات رسانی بهینه و مطلوب به دانش آموزان از تعهداتی است که مدیریت شهری بر انجام آن تاکید دارد.

این مسئول افزود: در سال جاری نیز مدیریت شهری کرج با همراهی دستگاه های ذیربط از جمله تاکسیرانی و اتوبوسرانی، مطابق سنوات گذشته، تعامل و هماهنگی مطلوبی را با آموزش و پرورش به منظور خدمات رسانی شایسته به این دستگاه آموزشی و به تبع آن دانش آموزان سطح شهر داشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنان خود با ارزیابی مثبت از تعامل بین آموزش و پرورش و شهرداری کرج، عنوان کرد: این مهم منشاء اجرای برنامه ها و طرح های مثبت و اثرگذاری از سوی این دو دستگاه و تحقق اهداف فراروی آنها می باشد.

فیروزبخت در ادامه با اشاره به همکاری های فی مابین مدیریت شهری، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، پلیس راهور و ...  در ارتباط با رفع مسائل و مشکلات فراروی شهر، اظهارداشت: پیشرفت شهر کرج در همه زمینه ها مرهون اتحاد و وحدت رویه دستگاه ها و نهادهای فعال شهری است.

وی با اشاره به جلسه " ستاد استقبال از مهر " که طی ماه جاری در شهرداری کرج برگزار شد، عنوان کرد: این جلسه که با حضور شهردار، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز، مدیران نواحی آموزش و پرورش، معاون خدمات شهری شهرداری کرج و ... برگزار شد، حاکی از اراده مدیران شهری برای ارتقاء سطح خدمات رسانی به آموزش و پرورش است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با اشاره به تدوین طرح " ساماندهی سرویس مدارس " با بیان اینکه، طرح تدوین شده طرحی کارآمد است، گفت: اجرای دقیق و بهینه این طرح نقش بسزایی در جلب رضایتمندی اولیاء و مربیان دارد.

فیروزبخت در ادامه عنوان کرد: طرح فوق با ارائه سطح وسیعی از همکاری های بین سازمانی به نحو مطلوبی محقق می شود.

وی از خروجی های مثبت اجرای طرح " ساماندهی سرویس مدارس " را اجرای قوانین و ضابطه های مشخص در خصوص سرویس دهی به مدارس ذکر و اظهارامیدواری کرد: دانش آموزان با اجرای این طرح طی سال جاری از خدمات شایسته و مثبتی از سوی شهرداری، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای ذیربط بهره مند شوند.

همچنین پیش تر محل برگزاری این مراسم از سوی شهرداری باشگاه میلاداعلام شده بود که محل برگزاری تالار شهیدان نژاد فلاح بود و این امر موجب سردرگمی خبرنگاران شد.


 

کد خبر 2114995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha