۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۳

گزارش مهر از بررسی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

مخالفان: وزیر پیشنهادی در حوادث بعد از انتخابات 88 نقش داشته است/ نجفی: در هیچ راهپیمایی در سال 88 شرکت نکرده‌ام

مخالفان: وزیر پیشنهادی در حوادث بعد از انتخابات 88 نقش داشته است/ نجفی: در هیچ راهپیمایی در سال 88 شرکت نکرده‌ام

درخواست از نجفی برای جلوگیری از فعالیت سیاسی در آموزش پرورش، نقش نجفی در حوادث بعد از انتخابات 88 و تلاش موافقان نجفی برای اثبات بی نقش بودن نجفی در حوادث انتخابات 88 از جمله مواردی بود که موافقان و مخالفان در مورد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه بررسی وزیران پیشنهادی که در نوبت عصر دیروز و صبح امروز سه شنبه برگزار شد، 3 نماینده در موافقت و 2 نماینده در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سخنرانی کردند که بخش های مهم سخنان آنان به همراه گزیده ای از مهمترین دفاعیات وزیر پیشنهادی در ادامه مورد اشاره قرار می گیرد.

عثمانی: نجفی اجازه ندهد که آموزش و پرورش سیاسی و باندی شود

عثمانی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش پرورش با بیان اینکه دولت و مجلس باید اهمیت آموزش و پرورش را بدانند، افزود:مدیریت آموزش و پرورش باید مدیریت کارآمد، برنامه ای و آینده نگر باشد. در مورد آموزش و پرورش فقط وضع موجود را نبینیم کار آموزش و پرورش کار زیربنایی است اگر رضایتمندی در بین قاطبه فرهنگی وجود دارد بخاطر کار 10 سال قبل آقای نجفی است قطعا کارهایی که ایشان انجام خواهند داد در آینده خود را نشان می دهد.

نماینده مردم بوکان در مجلس به اهمیت پرورش معلم و نگهداری آن اشاره کرد و گفت: آقای نجفی در برنامه هایش در مورد اینکه چه کسی معلم شود و هم اینکه معلم را چگونه باید حفظ کرد، برنامه های ویژه ای دارد، من از مخالفین ایشان تعجب کردم در صورتیکه همه نقاط قوت دکتر نجفی به عنوان نقاط ابهام اعلام شد.

وی با بیان اینکه عملکرد نجفی بر اساس شاخص و نه شعار قابل مقایسه با دوره های گذشته نیست، افزود: برادر من دوست عزیز و همکاران گرامی، خواهران گرامی اگر به معیشت معلم نرسیم نمی‌توانیم ببینیم که معلمین جانفشانی می کنند معلمی که دغدغه بچه خود را دارد نمی تواند دغدغه بچه ما را داشته باشد لذا کمک کنیم بحث های حاشیه ای و سیاسی شکل نگیرد.

نماینده مردم بوکان در مجلس ادامه داد: خواهش می کنم از آقای نجفی همانطور که همان موقع اجازه نداد آموزش و پرورش سیاسی شود الان هم نگذارد آموزش و پرورش باندی شود آموزش و پرورش خون و رگ و پیکر این نظام است کمک کنید نجفی با رای بالا انتخاب شود تا این کشتی شکسته آموزش و پرورش ترمیم پیدا کند

زاکانی: آقای نجفی در همان دوران اقدام آقای کروبی را هم شجاعانه و هم خداترسانه برشمرده بود!

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش پرورش به بازخوانی صحبت‌های نجفی در دوره وزارت آموزش و پرورش پرداخت و گفت: آقای نجفی در سال 89 طی مصاحبه‌ای که با یکی از نشریات انجام داده بود می‌گوید که ای‌کاش آموزش و پرورش انسانی در تراز غربی تربیت می‌کرد و این نگاه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. بنابراین برای تصدی وزارت آموزش و پرورش فردی به ما معرفی شده که آرزویش این است که ای‌کاش انسانی در تراز انسان غربی داشتیم، چرا که آن را بالاتر از چیزی که در جامعه داریم، می‌داند.

 نماینده مردم تهران اضافه کرد: نوع نگاهی که آقای نجفی دارد، اساساً از این نگاه سرچشمه می‌گیرد که در یک مقطعی در کشور این جریان دنبال شد و ضربه آن را هم خوردیم. در حالی که اکنون آموزش و پرورش نیاز به تحول دارد که این تحول باید بر پایه نگاه درست به انسان و مسئولیت‌های جامعه اسلامی باشد. بنابراین چیزی که مشخص است این است که آقای نجفی نمی‌تواند این تحول را در جامعه ما ایجاد کند چرا که معتقد به این تحول نیستند.
 
زاکانی همچنین تأکید کرد: برخی از دوستان برای بنده شهادت دادند و گفتند در دورانی که انتخابات ریاست جمهوری بود از آقای نجفی سؤال کردیم: چرا نامزد انتخابات نمی‌شوید؟ و آقای نجفی هم به‌کنایه گفتند کسی باید کاندیدا شود که به حکومت اسلامی اعتقاد داشته باشد! که اگر آقای نجفی این موضوع را برای ما تفسیر کند، خوب است.

این نماینده مجلس همچنین تأکید کرد: جناب آقای نجفی در همان دوران اقدام آقای کروبی را هم شجاعانه و هم خداترسانه برشمرده بود؛ آقای نجفی! بعدها از نظام و شهدا خجالت نکشیدید که این‌گونه گفتید؟ شما در کمیسیون آموزش حتی می‌گویید که بحث فتنه را قبول ندارید؛ این همان فتنه‌ای است که همه را زمین‌گیر کرد.

زاکانی گفت: همچنین آقای کیان تاج‌بخش برملا کرد و گفت ما 10 سال است که برای این کار برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اما آقای نجفی در بیانیه‌ای که به مراجع داده بود، می‌گوید: "اسفبارتر این که دستگاه‌های امنیتی مصرّانه در پی اثبات فرضیه خیال‌پردازانه و سراپا اشتباه خود برای معرفی فعالان به‌عنوان عوامل وابسته به بیگانه و محرکان انقلاب مخملی هستند". به‌هرحال ما حق نداریم عنان کار را به دست کسانی بدهیم که این اتهامات را به نظام می‌زنند.

امیرآبادی: نجفی یک چهره سیاسی است نه فرهنگی

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش پرورش با اشاره به برنامه های نجفی برای وزارت آموزش و پرورش گفت: نجفی در برنامه خود آورده است تعمیق و اعتلای تربیت دینی دانش آموزان با تاکید بر انس با قرآن با رویکردهای فطری جهت تعالی هویت دینی با همکاری حوزه های علمیه است شما بفرمایید در طول دوران مسئولیت خود که در طول 8 سال بود چند تفاهم نامه در این مدت با حوزه علمیه قم و مراکزدینی داشتید و چقدر حافظ و قاری دینی تربیتی کردید چند بار با مراجع تقلید دیدار داشتید و چقدر از نصایح آنها استفاده کردید.


وی با بیان اینکه در مخالفت با وزیر آموزش و پرورش نباید وارد مسائل سیاسی شد گفت رئیس جمهور محترم فردی را برای آموزش و پرورش معرفی کرده که ایشان یک چهره شناخته شده و یک شاخص سیاسی نه یک شاخص فرهنگی و علمی.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از قضیه 88 رهبری دستور دادند تیمی تشکیل و کسانی که در این موضوع آسیب دیدند سرکشی و دلجویی شود اما شما بفرمایید چه کاره بودید و از چه ارگانی وظیفه داشتید با بعضی از هم فکران خود در شورای شهر تهران در منازل برخی حضور می یافتید اعلام می کردید ما از طرف آقایان کروبی و موسوی آمدیم و تیم منتخب نظام با حضور در منازل این حضور را تایید نمود.


زارعی: آقای نجفی در ستاد کروبی نقشی نداشته  و این یک اتهام است

غلام محمد زارعی مردم کهگيلويه و بوير احمد، دنا در موافقت با محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به سابقه نجفی در حوزه آموزش و پرورش گفت: وی 27 سال در سمتهای بالابه عنوان معاون رئیس جمهور خدمت کرده و کارنامه او مشهود از تلاش و خدمت صادقانه است. در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش مقطع درخشان و نورانی و به یاد ماندنی است. جامعه خدمتگزار فرهنگیان با حمایت از دکتر نجفی سابقه درخشان ایشان را یادآور شدند.

نماینده مردم کهگيلويه و بوير احمد، دنا افزود: آقای نجفی در ستاد کروبی نقشی نداشته  و این یک اتهام است. اکنون که ملت به اين دولت چشم دوخته‌اند و فضاي مجلس را رصد مي‌کنند حق بر اين بوده که با سرعت و همکاري و تعامل راي گيري اتفاق بيفتد و اين پيشنهاد برزخي برداشته شود تا هر چه سريعتر دولت تشکيل شود.


لاهوتی:تجربه نجفی بر اقتصاد آموزش پرورش کمک می‌کند

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در موافقت از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در خصوص تاسیس مدارس غیرانتفاعی در زمان وزارت نجفی گفت: تاسیس مدارس غیرانتفاعی هیچ تحمیلی به مردم نیست، کسی را اجبار نمی کنند که فرزند خود را به این مدارس بفرستد، این مدارس در جهت کاهش بار مالی دولت است، مدارس غیرانتفاعی بدون پرداخت هزینه به دولت افتتاح شده اند و بار مالی بر روی دولت ندارند ، همین امروز هم اگر بخواهید می توانید یک مصوبه در مجلس بگذرانید که مدارس غیر انتفاعی جمع شود و بار مالی به دولت تحمیل شود.

لاهوتی با اشاره به دیدار نجفی با خانواده های فتنه خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر، نجفی به همراه هیاتی از شورای شهر با این خانواده ها دیدار کردند. این هیات بعد از بازدید گزارشی تنظیم و تقدیم رهبری کردند. در گزارش نجفی آمده همه این خانواده ها از اقشار متوسط و ضعیف بوده، البته این خانواده ها سالم و بدون مشکلات اجتماعی چون اعتیاد بودند و سابقه حضور در جبهه و ایثارگری دارند.  دفتر رهبری گزارش همین هیات را  به شورای امنیت کشورداد.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگیان چشم به راه تصمیم ما هستند، گفت: نجفی یک دوره وزارت آموزش و پرورش را با تدبیر و تفکر اداره کرد، این را خود جامعه فرهنگی قبول دارد و امروز از ما انتظار دارند با رای بالا از او حمایت کنیم.

لاهوتی با تاکید بر اینکه اقتصاد این وزارتخانه دغدغه ما و فرهنگیان است و تجربه نجفی در مدیریت و برنامه ریزی می تواند در این امر کمک کننده باشد، اظهار داشت: آموزش و پرورش نیاز به یک تحول و تغییر دارد. نجفی در برنامه خود به اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش اعتقاد دارد و با تجربه ای که دارد می تواند این تحول را اجرایی کند.


نجفی:در هیچ راهپیمایی در سال 88 شرکت نداشته‌ام/روش 6-3-3 برای آموزش پرورش اشکال دارد

محمد علی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت یازدهم، صبح سه شنبه با حضور در صحن علنی مجلس در دفاع از برنامه های خود تحول بنیادین و سیاست های ابلاغی رهبری را دو سند مهم و مادر عنوان کرده و گفت: این دو سند باید در طی 20 سال آینده پایه و مبنای برنامه های آموزش و پرورش قرار گیرد، هر وزیری نیز که به آموزش و پرورش می آید باید این دو سند را طی 20 سال آینده مبنای کار خود قرار دهد تا بتواند اهداف در نظر گرفته شده در این دو سند را اجرا کند که البته این کار باید به دور از شتابزدگی باشد.
محمد علی نجفی سخنرانی خود در جواب مخالفین خود درباره اینکه بسیاری گفته اند معاونت پرورشی در زمان وزارتش در آموزش و پرورش منحل شده، گفت: والله این گونه نبوده، معاونت پرورشی 6 سال بعد از آنکه وزارت من در آموزش و پرورش به اتمام رسیده بود منحل شد این موضوع چه ربطی به من دارد. در گزارشی که سال 76 ارائه داده بودم به غیر از دستاوردهای اشاره شده گفته بودم که پرورش دانش آموز اصل بوده و از نظر علمای تعلیم و تربیت، تفکر اسلامی در آموزش و پرورش باید هدف باشد همان گونه که حوزه های علمیه نیز توجه ویژه ای به پرورش دارند. این موضوع حتی در مبانی نظری سند تحول بنیادین البته به زبان علمی تر مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه تربیت باید به گونه ای باشد که حیات طیبه که در سند تحول نیز به آن اشاره شده است به درستی درک شود، درباره تحصیل در آمریکا توضیح داد: من در یکی از معتبرترین دانشگاههای آمریکا تحصیل کرده اما تحصیلاتم را برای انقلاب نصفه نیمه رها کردم. بهترین پیشنهادهای کاری در آمریکا به من شد اما به عشق شهید چمران به ایران آمدم.  عده ای گفته اند من در جلسه اعلام کردم که علت کاندیدا نشدنم برای ریاست جمهوری آن است که حکومت اسلامی را قبول ندارم اما اینجا توضیح می دهم علت کاندید نشدنم این بود که معتقد نبودم بین مردم بروم و از خودم دفاع کنم. در حال حاضر نیز که از فعالیت هایم در آموزش و پرورش دفاع می کنم به دلیل 9 سال خدمت در این وزارتخانه بوده است.

وی تصریح کرد: به من می گویند معاونان من غرب زده و یا تحصیل کرده در غرب هستند این در حالی است در دوران وزارتم سه تن از روحانیون معاونان من بودند. امروز 80 درصد از فرهنگیان از بازگشت من به آموزش و پرورش دفاع می کنند. آیا این همه تلاش به این معنی است که من 9 سال به صورت غیر ارزشی در آموزش و پرورش کار کرده و فرهنگیان این موضوع را نفهمیده اند؟

نجفی با بیان اینکه اشکالات اجرای نظام 6-3-3 باید رعایت شود، گفت: در اجرای این نظام تعجیل شده و تقدم و تاخر لازم رعایت نشده است. این بلای امروز آموزش و پرورش ناشی از شعارزدگی و سیاست زدگی است. قطعا من به تک تک بندهای برنامه هایی که به نمایندگان مجلس ارائه داده ام متعهد بوده و همه آنها را اجرا می کنم.

نجفی با بیان اینکه در هیچ راهپیمایی در سال 88 شرکت نکرده ام، توضیح داد: اگر کسی عکس و یا حتی شاهدی برای حضور من در راهپیمایی سال 88 بیاورد من قبول می کنم که حتی راس فتنه هستم چون می دانم همه دروغ و تهمت است حتی ما تلاش کردیم آب روی آتش فتنه بریزیم بر خلاف افرادی که تلاش کرده و می کنند که بنزین روی آن بریزند.

 

کد خبر 2115135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha