۲۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۴

دوومیدانی قهرمانی جهان- روسیه؛

هارتینگ در غیاب حدادی قهرمان شد/ نماد روس‌ها طلا گرفت

هارتینگ در غیاب حدادی قهرمان شد/ نماد روس‌ها طلا گرفت

قهرمان المپیک 2012 لندن در غیاب نماینده کشورمان مدال طلای ماده پرتاب دیسک مسابقات جهانی روسیه را بر گردن آویخت.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان سه‌شنبه شب در مسکو پی گرفته شد که در ماده پرتاب دیسک "رابرت هارتینگ" بار دیگر عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد. این ورزشکار سرشناس آلمانی در حالی مدال طلای این ماده را بر گردن آویخت که احسان حدادی نایب قهرمان المپیک لندن در این دوره از رقابتها غایب بود.

"رابرت هارتینگ" که کار خود را با پرتاب 62.16 متر شروع کرده بود در ادامه سه پرتاب بدون خطای دیگر هم داشت که دو پرتاب وی بالای 69 متر بود. هارتینگ پرتاب دوم خود را 68.13 ثبت کرد. وی در پرتاب چهارم خود دیسک را 69.11 متر پرتاب کرد و در ششمین و آخرین پرتاب هم رکورد 69.08 متر را به ثبت رساند تا در نهایت با رکورد 69.11 متر به مدال طلای این ماده دست یابد.

بعد از وی "پیتر مالاخوفسکی" از لهستان با پرتاب 68.36 متر در رده دوم قرار گرفت و به مدال نقره دست یافت. این پرتابگر دو بار دیگر دیسک را بالای 67 متر پرتاب کرد که نشان از آمادگی بالای وی برای مسابقات جهانی دارد. مدال برنز این ماده را "گرد کانتر" از استونی با رکورد 65.19 متر به خود اختصاص داد.

در پرتاب دیسک "ویسکا گودا" از هند تنها آسیایی بود که در جمع برترین‌ها قرار گرفت. وی که چندی پیش در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال طلا دست یافته بود، با رکورد 64.03 در رده هفتم مسابقات جهانی مسکو ایستاد.

در ماده 400 متر مردان "لاشاون مریت" از امریکا با زمان 43.74 ثانیه زودتر از دیگران به خط پایان رسید و قهرمان این ماده شد. پس از وی "تونی مک کوای" دیگر دونده امریکایی با رکورد 44.40 ثانیه به مدال نقره دست یافت و "وگوئلین سانتوس" از دونیکن با زمان 44.52 ثانیه در رده سوم ایستاد و مدال برنز را بر گردن آویخت.

مسابقات سه هزار متر مانع زنان نیز سه‌شنبه شب با اقتدار کنیایی‌ها به پایان رسید. "میلکا چموس چیوا" از کنیا با زمان 9.11.65 دقیقه مقام قهرمان این ماده را کسب کرد. "لیدیا چپکوروی" دیگر هموطن وی با زمان 9.12.55 دقیقه به مدال نقره رسید و "سوفیا آسفا" از اتیوپی نیز با زمان 9.12.84 دقیقه سوم شد.

در 800 متر مردان "محمد امان" چهره سرشناس دوهای نیمه استقامت از اتیوپی با زمان 1.43.31 دقیقه به مدال طلا دست یافت. "نیک سیومنز" از امریکا با زمان 1.43.55 دقیقه نقره گرفت و "سلیمان آیانله" از جیبوتی با زمان 1.43.76 نیز به مدال برنز دست یافت.

در پرش با نیزه زنان هم "یلنا ایسینبایوا" از روسیه با رکورد 4.89 متر به مقام نخست دست یافت تا نماد روس‌ها در این دوره از مسابقات به مدال طلای این دوره از رقابتها دست یابد. "جنیفر سور" از امریکا با رکورد 4.82 متر نایب قهرمان شد و "یاریسلی سیوا" از کوبا با پرشی معادل 4.82 متر در رده سوم قرار گرفت.

 

کد خبر 2115254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha