۲۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۳۷

تلاش کری برای بهبود رابط آمریکا-برزیل

تلاش کری برای بهبود رابط آمریکا-برزیل

وزیر خارجه آمریکا شب گذشته با هدف بهبود روابط آمریکا-برزیل وارد ریودوژانیرو شد .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "جان کری" دیروز 13 آگوست وارد برزیل شد. سفر وزیر خارجه آمریکا به برزیل به این دلیل انجام می شود که قصد دارد به بخشی از نگرانی کشورهای آمریکای لاتین در زمینه برنامه های نظارتی دولتش پاسخ دهد.

این در حالی است که روز گذشته برخی رسانه ها از تصمیم برزیل برای لغو قرارداد نظامی خود با آمریکا به سبب افشای جاسوسی واشنگتن از کشورهای آمریکای لاتین خبر داده بودند.

کری پیش از سفر به برزیل، در بوگوتا پایتخت کلمبیا مدعی شد آمریکا تلاشهای گسترده ای دارد تا تروریستها را از کشتن مردم در مناطق مختلف باز دارد. او اطمینان داد به خوبی می تواند قانونی بودن و اهداف برنامه های نظارتی را تشریح کند. وی این موضوع را یکی از مسائل مورد مذاکره در کلمبیا دانست.

وی همچنین حمایت کشورش را از مذاکرات صلح میان اعضای دولت و گروه شورشی فارک اعلام کرد. قرار است این گفتگوها به منظور پایان بخشیدن به 50 سال جنگ و خشونت در این کشور انجام شود.

کری در برزیل ضمن دیدار با "دیلما روسف" رئیس جمهور این کشور، در زمینه مسائل مختلف دو جانبه، منطقه و جهانی با یکدیگر رایزنی کرد. او سپس به ملاقات همتای برزیلی خود رفت تا زمینه و مقدمات لازم را برای سفر و بازدید روسف از امریکا در تاریخ 23 اکتبر فراهم کند.

کد خبر 2115493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha