۲۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۲۴

گزارش مهر/

واقعه هشتم شوال نباید از یادها برود/ جوانان مراقب گرایشات وهابیت باشند

واقعه هشتم شوال نباید از یادها برود/ جوانان مراقب گرایشات وهابیت باشند

استان تهران - خبرگزاری مهر: روز هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع و روز حزن و ماتم شیعه است، واقعه جانگداز این روز نباید از یادها رود.

به گزارش خبرنگار مهر، در هشتم شوال سال 1344 هجري قمري پس از اشغال مکه، وهابيان به سرکردگي عبدالعزيزبن سعود روي به مدينه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال و مأمورين عثماني را بيرون کردند و به تخريب قبور ائمه بقيع و ديگر قبور هم چون، قبر ابراهيم فرزند پيامبر اکرم (ص)، قبر ام البنين مادر حضرت اباالفضل العباس (ع) و قبر عبدالله پدر پيامبر و اسماعيل فرزند امام صادق (ع) و بسياري قبور ديگرپرداختند.

حادثه هشتم شوال بدنبال زیر سوال بردن حقانیت شیعه بود

امام جمعه ورامین درباره حادثه هشتم شوال در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: 90 سال پيش، روز هشتم شوال به دست وهابيت که فرقه ای است که دنيای استکبار برای ايجاد تفرقه و اختلاف ميان مسلمانان به وجود آورده است، بارگاه ملکوتی و بسيار با شکوه ائمه (عليهم السلام) در بقيع با خاک يکسان شد و قلوب صدها ميليون شيعه و اهل سنت محب اهل بيت را جريحه دار ساخت.

آیت الله محمودی افزود: هدف شوم دشمنان در اين اهانت بزرگ، از بين بردن پشتوانه‌های تاريخ اسلام و اسناد و آثار خارجی و عينی تاريخ بود تا بدین وسیله حقانیت شیعه را زیر سوال ببرد.

واقعه جانگداز هشتم شوال نباید از یادها برود

امام جمعه قرچک نیز با اشاره به حادثه هشتم شوال ابراز داشت: حادثه هشتم شوال سند جنایات وهابیت و جریان سلفی گری است که دوست ندارد شیعه و مکتب تشیع در جهان گسترش یابد.

حجت الاسلام اسماعیلی تصریح کرد: همه باید سالروز تخریب قبور ائمه بقیع را در ذهن داشته باشند واقامه عزا کنند و نگذارند واقعه جانگداز تخریب بقیع فراموش شود، چرا که حادثه هشتم شوال سند جنایت وهابیت و نشان دهنده دشمنی این جریان فکری با اهل بیت عصمت و طهارت است.

جوانان باید مراقب گرایشات وهابیت باشد

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) نیز در این باره در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: در حادثه هشتم شوال، وهابی ها بر مدینه و مکه مسلط شدند و تصمیم گرفتند، قبور ائمه بقیع و سایر بزرگان را که قبه و بارگاه داشتند و بیش از هزار سال برای این قبه احترام قایل بودند، همه را ویران کنند.

حجت الاسلام سید مهدی محمودی نسبت به خطر تفکر وهابیت هشدار داد و تصریح کرد: مسلمانان باید نسبت به اقدامات و افراطی گری های وهابیت که به نام اسلام انجام می شود، هوشیار باشند و اجازه ندهند این گونه اندیشه ها بین جوانان رسوخ کند که عواقب بدی خواهد داشت.

باید همه مسلمانان جنایت هشتم شوال را محکوم کنند

رییس ستاد اقامه نماز شهرستان ورامین نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:در هشت شوال یکی از غم انگیزترین حوادث جهان اسلام و تشیع به وقوع پیوست و جنایتکاران  وهابی و آل سعود به حریم آل الله حمله ور شده و بقاع متبرکه آنان در بقیع را ویران ساخته و اشیا باارزش آن را غارت کردند

حجت الاسلام قدوسی ادامه داد: از اولين روزهاي آغاز رسالت دين مبين اسلام، گروه هاي مشرک و منافق به دنبال نابودي خط اصيل امت اسلامي بودند و براي تحريف مسير رسالت تلاش کرده اند اما هيچ گاه به هدف خود دست نيافتند و اکنون که در سالروز تخريب قبور بقيع به سر مي بريم، بايد همه ما و مسلمانان جهان آن جنايت وحشيانه را محکوم کنيم و خواستار بازسازي آن باشيم.

وهابیون خوارج زمانند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران نیز با اشاره به حادثه هشتم شوال به خبرنگار مهر گفت: متأسفانه، متعصبان وهابی، بیشتر این آثار ارزشمند را به بهانه واهی آثار شرک، از میان برده اند و کمتر چیزی از این آثار پرارزش باقی مانده است که نمونه بارز آن، قبرستان بقیع است، این قبرستان، مهم ترین قبرستان در اسلام است که بخش مهمی از تاریخ اسلام را در خود جای داده و کتاب بزرگ و گویایی از تاریخ مسلمانان به شمار می آید.

حجت الاسلام سید محسن محمودی تصریح کرد: وهابیان از جهتی شبیه خوارجند،خوارج براساس تلقی خاصشان از ایمان و کفر، دیگر مسلمانان را کافر و مشرک می دانستند و  وهابی ها نیز براساس تلقی خاصشان از توحید، بسیاری از آداب اسلامی را شرک و کفر می دانند و در نتیجه، معتقدان و عمل کنندگان به این آداب را که همه مسلمانان هستند، مشرک و کافر می پندارند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: عقاید وهابیان، عمدتاً نفی باورها و رفتارهای دیگر مسلمانان و اتهام شرک به دیگران است، آنها آدابی مانند توسل به اولیای الهی، طلب شفاعت از آنان، تعمیر و زیارت قبور آن بزرگواران و نیز ساختن مسجد در کنار قبور را شرک می دانند.

---------------------

محمدرضا حیدری

کد خبر 2116409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha