۲۵ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۴۵

مهر گزارش می‌دهد/

پیروزی اداره ورزش و جوانان بر هیت فوتبال/ اول شهریور انتخابات مجمع هیئت فوتبال بوشهر

پیروزی اداره ورزش و جوانان بر هیت فوتبال/ اول شهریور انتخابات مجمع هیئت فوتبال بوشهر

بوشهر - خبرگزاری مهر: عاقبت پس از دو سال کش و قوس های فراوان و جنگ داخلی بین اداره کل ورزش و جوانان با هیئت فوتبال استان بوشهر در خصوص انتخابات در این هیئت و همچنین عزل و نصبهای آن، این اداره کل ورزش و جوانان بود که پیروز اختلافات شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حدود دو سال است که رضا جمشیدی مدیرکل اداره ورزش و جوانان و محمد دوانی رئیس هیات فوتبال استان به دلیل یه سری مسائل روابط شکرآب شده ای دارند و رقابتی را با یکدیگر آغاز کردند جمشیدی در تلاش عزل دوانی و دوانی سعی در ماندن در پست هیات فوتبال را تقلا می کرد.

بهمن ماه سال 92 بود که می بایست انتخابات مجمع هیات فوتبال استان برگزار شود ولی به دلیل عدم هماهنگی هیات فوتبال استان با اداره کل نشر آگهی باطل اعلام شد و پس از آن نیز بحث عدم شرکت بازنشستگان در انتخابات هیات های ورزشی باعث شد که انتخابات برگزار نشود و همه فوتبالیست‌ها و فوتبال دوستان در رفتن یا ماندن محمد دوانی و آینده هیات فوتبال استان بلا تکلیف بمانند.

تا اینکه بالاخره در تاریخ 16مرداد ماه ابلاغ سرپرستی کمال صالح احمدی معاون فرهنگی ورزشی اداره کل برای هیات فوتبال استان از سوی جمشیدی زده شد و همه را به نوعی غافلگیر کرد.

مقاومت رئیس هیئت فوتبال مقابل رای اداره ورزش و جوانان

ولی از آن سو چیزی که انتظار می رفت به‌وجود آمد و آن مقاومت محمد دوانی و اعضای هیئت فوتبال برای بقا در این هیات بود که بلافاصله از سوی سایت اینترنتی هیات فوتبال و از سوی دبیر هیات حکم سرپرستی را غیر قانونی دانستند و اعلام کردند هر گونه عزل و نصبی بایستی توسط مجمع و با امضاء رئیس مجمع یعنی فدراسیون صورت پذیرد در غیر اینصورت خلاف اساسنامه و غیرقانونی و غیر قابل اجرا است.

ولی اداره کل ورزش گوشش به این حرفها بدهکار نبود و طبق هماهنگی های لازم اداره ورزش با کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال اطلاعیه نشر آگهی انتخابات هیات فوتبال بر روی سایت های خبری قرار گرفت تا قدرتمندی اداره کل بیش از پیش نمایان شود و در بند آخر شرایط ثبت نام نوشته است به استناد بخشنامه سازمان بازرسی کل کشور از ثبت نام بازنشستگان محترم معذرویم.

همچنین مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان بوشهر با قاطعیت اعلام داشت که تمامی اقدامات اداره کل و حکم سرپرستی در چارچوب قانون بوده است و هیچ گونه تخلفی از سوی اداره ورزش صورت نگرفته است در همان روز یعنی 21مردادماه

مجید اصلانی دبیر هیات فوتبال اطلاعیه ای با عنوان "صدور اطلاعیه ثبت نام از سوی اداره کل قانونی نیست" را بر روی سایت هیات فوتبال قرار داد و گفتند که مدیرکل اجازه صدور ابلاغ برای سرپرستی هیات را ندارد.

بازار داغ صدور بیانیه/ فوتبال بوشهر خون تازه می‌خواهد

این روزها بازار بیانیه دادن ها از سوی اداره ورزش و رد آنها از سوی دبیر هیات فوتبال ادامه دارد ولی نکته ای که در این بین وجود دارد و ما آن را از دبیر هیات فوتبال جناب آقای اصلانی می پرسیم این است که همانگونه که شما اعتقاد دارید هر گونه عزل و نصبی باید توسط مجمع هیات فوتبال باشد، آیا سقوط دادن امید گناوه بدون هیچ گونه مدرکی توسط مجمع بوده یا توسط هیات رئیسه هیات فوتبال.

چطور آنجا که اعضای هیات در آن ذینفع هستند تصمیم و رای مجمع در راس همه امور قرار می گیرد ولی سقوط امید گناوه که مشخص نیست چرا و به چه علت است تصمیم و رای هیات رئیسه و مجمع ملاک نیست.

فوتبال دوستان، این فوتبال نفس تازه می خواهد، احتیاج به تفکر جدید دارد، خون تازه باید در رگ های این فوتبال نیمه جان جاری شود تا بتواند دوباره بر روی پای خود بایستد و روزهای طلایی و زیبایی را برای فوتبالیست ها و علاقمندان به این ورزش در سراسر استان رقم زند.

هیچ کس منکر خدمات و توانایی های آقای دوانی طی 12 سال حضور مداوم در هیات فوتبال استان نیست ولی با تمامی محاسن، توانایی و مدیریتی که آقای دوانی داشت ایشان یک اصل مهم را فراموش کرده بودند شاید یکی از مهمترین عواملی که در موفقیت یک مدیر موثر است حس انعطاف پذیری او در مقابل بعصی از مسائل باشد که متاسفانه جناب دوانی از این خصیصه به دور بود و شاید یکی از مواردی که باعث می‌شد باشگاه‌دارها و مدیران در مقابل ایشان قرار گیرند همین مسئله بود و مثال روشن آن نیز امید گناوه و اعلام سقوط این باشگاه از لیگ استان بدون مدرک بود.

مخلص کلام آنطور که از شواهد پیداست پیروزی نهایی از آن اداره کل ورزش و جوانان است و طبق شنیده ها باید در دهه اول شهریور منتظر برگزاری انتخابات مجمع هیات فوتبال استان برای تعیین رئیس آن باشیم.

تمامی اقدامات ما در چارچوب قانون بوده است

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: در سه هیات فوتبال، دو و میدانی و ناشنوایان به دلیل بازنشستگی روسای هیات می بایست تغییر حاصل شود و این تغییر مختص هیات فوتبال نیست و قانون بازنشستگی شامل تمامی هیات های ورزشی می شود و این یک قانون کلی و سراسری است که باید اجرا شود.

رضا جمشیدی افزود: تمامی اقدامات و مکاتبات اداره کل ورزش و جوانان در قبال تغییر رئیس هیات فوتبال استان در چارچوب قانون بوده است و ذره ای به غیر از قانون و اساسنامه اجرا نشده است.

وی اضافه کرد: طبق بند 19 اساسنامه فدراسیون فوتبال وقتی مشکلات رئیس هیات فوتبال استان و اداره کل ورزش و جوانان به نتیجه نمی رسد معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان می بایست حکمیت کند و آقای سجادی

معاون ورزشی وزارتخانه این کار را انجام دادند و به ما اجازه صدور حکم سرپرستی هیات فوتبال دادند.

جمشیدی در پایان گفت: این اجازه به ما داده شد که سرپرست هیات فوتبال را معرفی کنم و بعد از آن طی تماسی که با آقای کفاشیان داشتم گفتند 22 تا 30 مرداد نشر آگهی برای ثبت نام کاندیداهای هیات فوتبال کنید و ما این کار را انجام دادیم.

انتخابات مجمع هیئت فوتبال دهه اول شهریور برگزار می‌شود

معاون فرهنگی ورزشی اداره کل ورزش و جوانان گفت: با هماهنگی هایی که با آقای کفاشیان شده ایشان قول داده اند که شخصا در مجمع شرکت کنند و در دهه اول شهریور ما انتخابات مجمع را برگزار خواهیم کرد.

کمال صالح احمدی افزود: ما 130 نفر فارغ تحصیل در رشته تربیت بدنی در کل استان داریم که 10 درصد آنها محقق، 10 درصد آنها مدرس و بقیه در دیگر ادارات مشغول به کار هستند و ما می توانیم از آنها در هیات های فوتبال استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: تمامی اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان براساس اساسنامه ای بوده که زیر تک تک ورق های آن امضاء آقای کفاشیان و دیگر مسئولین دیده می شود و ما طبق بندهای همین اساسنامه کارهایمان را جلو برده ایم و با توجه به اینکه فدارسیون فوتبال یک نهاد NGOاست ما طبق همین اساسنامه دخالت کرده ایم و هیچ خلافی از سوی اداره ورزش و جوانان صورت نگرفته است.

صالح احمدی بیان داشت: افرادی که می خواهند رئیس هیات فوتبال شوند باید طرح جامع داشته باشند، نقاط ضعف و قوت فوتبال استان را بشناسند، ساختار سازی باشگاه ها و توانمند سازی مدیران باشگاهها را در دستور کار خود قرار دهند، ظرفیت سازی کنند مثلا در حال حاضر 15 تیم از استان در لیگ های کشوری است آیا ظرفیت استان همین است.

وی اضافه کرد: همچنین کاندیداهای فوتبال باید برنامه برای زنده کردن فوتبال محلات داشته باشند، استفاده از استعدادهای آموزش و پرورش را در برنامه کاری خود بگنجانند و ارزشهای انسانی و تکریم به دیگران را سرلوحه کار خود قرار دهند.

................................
گزارش: اسماعیل کشتکار

کد خبر 2116432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha