موج خشونتها در سرزمین فراعنه؛

صد کشته و بازداشت بیش از هزار نفر در روز جمعه/احضار سفیر قاهره در برزیل

صد کشته و بازداشت بیش از هزار نفر در روز جمعه/احضار سفیر قاهره در برزیل

کشته شدن صد نفر و بازداشت هزار و 4 نفر در اعتراضات روز جمعه و احضار سفیر قاهره در برزیل از جمله رویدادهای اخیر مصر به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار و روسیا الیوم، وزارت کشور مصر در بیانیه ای امروز اعلام کرد که نیروهای پلیس این کشور روز گذشته در جریان تظاهرات طرفداران اخوان المسلمین و محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر هزار و چهار معترض را بازداشت کردند.

در این بیانیه به نقل از منابع رسمی و شاهدان عینی گفته شده است که در اعتراضات روز گذشته صد نفر کشته شدند. 50 نفر در قاهره و بقیه در دیگر شهرهای مصر کشته شده اند. این وزارتخانه اعلام کرد که شمار اعضای اخوان المسلمین که بازداشت شده اند بالغ بر هزار و چهار نفر است که 558 نفر از آنها در قاهره بازداشت شده اند.

از سوی دیگر المصری الیوم به نقل از وزارت امور خارجه برزیل گزارش داد که دولت برزیل روز گذشته "حسام الدین محمد ابراهیم" سفیر مصر در برزیل را احضار کرد. این اقدام در اعتراض به خشونت های اخیر در مصر صورت گرفت و مقامات برزیل نگرانی خود را از اوضاع خطرناک مصر و کشتار غیر نظامیان در این کشور ابراز کردند.

دولت برزیل خطاب به سفیر مصر اعلام کرد که مسئولیت تامین امنیت غیر نظامیان و پایان دادن به خشونت ها بر عهده دولت موقت مصر است.

 

کد خبر 2116820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha