۲۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۳

نگاهی به نتایج و جدول هفته پنجم؛

هدیه امید به دایی و فرار یک مربی از اخراج/ گز اصفهان فعلا شیرین نیست!

هدیه امید به دایی و فرار یک مربی از اخراج/ گز اصفهان فعلا شیرین نیست!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: هفته پنجم رقابت های لیگ برتر با پیروزی سرخابی‌ها، ناکامی اصفهانی‌ها، شکست گیلانی‌ها و ادامه صدرنشینی فولاد و صعود نفت تهران به رده سوم پیگیری شد. در این هفته نخستین پیروزی فجر بدست آمد و سپاهان و راه‌آهن هم دومین باخت متوالی خود در لیگ سیزدهم را تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته پنجم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد که با برتری فولاد خوزستان، استقلال، پرسپولیس، نفت تهران و فجرسپاسی شیراز، توقف صبای قم و ذوب‌آهن در خانه و شکست سپاهان و گیلانی‌ها همراه شد.

در روز نخست این هفته استقلال در پیش بازی لیگ قهرمانان آسیا، شکست برابر داماش در زمین ورزشگاه عضدی را با برد 2 بر یک عوض کرد، بردی که استقلالی‌ها آن را مدیون تجربه و ضربه تمام کننده فرهاد مجیدی هستند. استقلال با این برد برای دیدار با بوریرام روحیه بالاتری را بدست آورد. البته داماشی‌ها که داور را مقصر این باخت دانستند، از رسیدن به نخستین برد خود در لیگ سیزدهم محروم شده و به رده چهاردهم سقوط کردند.

دیدار تراکتورسازی با مس کرمان، نخستین بازی روز دوم از هفته پنجم بود، جائیکه تراکتوری‌ها پس از دو پیروزی خارج از خانه برابر ذوب‌آهن و سپاهان، در اندیشه نخستین پیروزی خانگی در فصل جاری بودند اما دفاع و یا به زعم مجید جلالی، ضد فوتبال مردان یاوری مانع از رسیدن به این تبریزی به هدفش شد. با این تساوی تراکتورسازی دو پله در جدول سقوط کرد اما مس یک رده صعود داشت. نماینده کرمان تنها تیمی است که 4 مساوی در 5 هفته نخست بدست آورده است.

در ورزشگاه آزادی هم مردان 10 نفره علی دایی با گلزنی امید عالیشاه برابر ملوان به پیروزی دست یافتند تا با لطف این 3 امتیاز خانگی، شکست برابر سایپا را جبران کرده، حاشیه‌ها را از تیم خود دور کنند و با یک پله صعود به رده چهارم برسند. ملوان هم با این باخت به رده دوازدهم سقوط کرد.

فولاد خوزستان نیز به لطف گلزنی پریرا از روی نقطه پنالتی تیم راه‌آهن را در ورزشگاه تختی تهران شکست داد تا همچنان صدر جدول را حفظ کند. شاگردان فرکی که چهارمین برد متوالی خود را بدست آورده و دومین شکست متوالی در لیگ را به راه‌آهن تحمیل کردند، به لطف کسر یک امتیاز کمیته انضباطی از استقلال، صدرنشین هستند.

یکی از جالب‌ترین دیدارهای هفته بین دو تیم فجرسپاسی و سپاهان اصفهان برگزار شد. در این بازی سپاهان در نیمه نخست با یک گل میزبان شیرازی‌اش را مغلوب کرد اما شاگردان جوان و با انگیزه پیروانی در نیمه دوم شکست را با پیروزی 2 بر یک عوض کرده، دومین باخت متوالی در لیگ سیزدهم را به شاگردان کرانچار تحمیل کردند و باعث سقوط 2 پله‌ای این تیم شدند. فجری‌‎ها که در 4 هفته نخست لیگ، 4 باخت تلخ را تجربه کرده بودند، با این پیروزی راهی را برای فرار از بحران ابتدای فصل پیدا کردند و بر بقای پیروانی روی صندلی داغ مربیگری این تیم مهر تائیدی زدند. سپاهانی ها که سالهاست برای اصفهان حکم "گز" شیرین فوتبال را دارد این روزها خیلی هم شیرین نیست!

در قم صبا شکست 2 بر صفر خانگی برابر گسترش فولاد را با تساوی 2 بر 2 عوض کردند تا سومین شکست متوالی در لیگ سیزدهم را تجربه نکنند. نتیجه‌ای که آنها را در رده هفتم نگه داشت و گسترش فولاد را هم به رده هشتم رساند. ذوب‌آهن هم روند ناکامی‌ها خود در لیگ سیزدهم را با تساوی خانگی برابر سایپا ادامه داد، نتیجه‌ای که باعث شد این تیم در رده پانزدهم (یکی مانده به آخر) باقی بماند. البته با کسب یک امتیاز خارج از خانه، شاگردان فیرات به رده یازدهم لیگ صعود کردند.

آخرین دیدار هفته نفت تهران در زمین استقلال صنعتی خوزستان به برتری 4 بر 2 دست یافت تا به لطف این پیروزی به رده سوم لیگ برتر صعود کند، جایی‌که شاگردان یحیی گل‌محمدی را بالای سر شاگردان علی دایی قرار داد. با این برد نفتی‌ها بیشترین صعود را در بین تیم‌ها در هفته پنجم لیگ برتر داشتند. استقلالی‌ها اهواز هم با این شکست در دره دهم باقی ماندند.

نتایج کامل دیدارهای هفته پنجم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
* داماش گیلان یک - استقلال تهران 2
گل‌ها:
امین متوسل‎‌زاده (16) برای داماش - سیاوش اکبرپور (25) و فرهاد مجیدی (68) برای استقلال

* صبای قم 2 - گسترش فولاد تبریز 2
گل‌ها: رضا عنایتی (33 و 62) برای صبا - ایمان موسوی(4) و مهرداد بایرامی (28) برای گسترش

* ذوب‌آهن اصفهان صفر - سایپا البرز صفر

* راه‌آهن سورینت صفر - فولاد خوزستان یک
گل:
لوسیانو پریرا (51- پنالتی) برای فولاد

* فجرسپاسی شیراز 2 - سپاهان اصفهان یک
گل‌‌ها:
جابر انصاری (64) و محمد حیدری (83) برای فجرسپاسی - رادومیر جالوویچ (41) برای سپاهان

* پرسپولیس یک - ملوان بندرانزلی صفر
گل: امید عالیشاه (73) برای پرسپولیس

* صنعتی استقلال خوزستان 2 - نفت تهران 4
گل‌ها:
ایمان مبعلی (44 و 71 - پنالتی) برای صنعتی - مهرداد اولادی(10)، رضا نوروزی(12 و 16) و رسول نویدکیا (83) برای نفت

جدول آقای گل:
4 گل:
رضا نوروزی (نفت تهران) و رضا عنايتی (صبای قم)

3 گل:
فرهاد مجيدی (استقلال) و مهرداد بايرامی (گسترش فولاد)

2 گل:
علی کريمی (تراکتورسازی تبریز)، محمد قاضی(استقلال)، محمد غلامی(سپاهان)، محمد حيدری (فجرسپاسی)، محمدامين حاج محمدی (نفت تهران)، ميرمهدی قريشی(گسترش فولاد)، ايمان مبعلی (استقلال خوزستان) و لوسيانو پريرا (فولاد خوزستان)

جدول رده‌بندی لیگ برتر

  نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خوزده تفاضل گل امتیاز  
1 فولادخوزستان 5 4 - 1 6 3 3+ 12 -
2 استقلال تهران 5 4 - 1 10 6 4+ 11* -
3 نفت تهران 5 3 1 1 9 6 3+ 10 3 پله صعود
4 پرسپولیس تهران 5 3 1 1 4 1 3+ 10 یک پله صعود
5 تراکتورسازی تبریز 5 2 2 1 6 4 2+ 8 2 پله سقوط
6 سپاهان اصفهان 5 2 1 2 6 5 1+ 7 2 پله سقوط
7 صبای قم 5 2 1 2 5 5 - 7 -
8 گسترش فولاد 5 1 3 1 7 6 1+ 6 یک پله صعود
9 راه‌آهن سورینت 5 1 2 2 4 3 1+ 5 یک پله سقوط
10 استقلال خوزستان 5 1 2 2 6 7 1- 5 -
11 سایپا البرز 5 1 3 1 2 4 2- 5* یک پله صعود
12 ملوان بندرانزلی 5 1 2 2 2 3 1- 4* یک پله سقوط
13 مس کرمان 5 - 4 1 1 3 2- 4 یک پله صعود
14 داماش گیلان 5 - 3 2 4 7 3- 3 یک پله سقوط
15 ذوب‌آهن اصفهان 5 - 3 2 2 6 4- 3 -
16 فجرسپاسی شیراز 5 1 - 4 4 9 5- 3 -

* با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، تیم‌های استقلال، ملوان بندرانزلی و سایپا البرز به خاطر تخلف هواداران خود به کسر یک امتیاز محکوم شدند که این امتیاز از آنها در جدول کسر شده است.

کد خبر 2116847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha