۲۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۳

در واکنش به انتقادهای روزافزون؛

آمریکا اقدامات جاسوسی خود را قانونی خواند

آمریکا اقدامات جاسوسی خود را قانونی خواند

آژانس امنیت ملی آمریکا که 16 نهاد اطلاعاتی را در بر دارد، در واکنش به انتقادات روز افزون از این نهاد، اقدامات خود در جاسوسی از مردم را قانونی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آژانس امنیت ملی آمریکا که مدت دو ماه است به دلیل افشای اسناد مربوط به جاسوسی از مردم آمریکا و دیگر کشورهای جهان تحت انتقادهای شدید قرار گرفته جمعه اعلام کرد جاسوسی از مردم قانونی است.

 این بیانیه آژانس امنیت ملی آمریکا در واکنش به گزارش اخیر روزنامه واشنگتن پست، که در آن آمده بود آژانس امنیت ملی حقوق خصوصی شهروندان آمریکایی را نقض کرده است، منتشر می شود.

"جان دولانگ" یکی از مدیران آژانس امنیت ملی آمریکا مدعی شد این اقدامات، بی قانونی از روی میل و علاقه نیست. این اقدامات مخرب نیست. ما افرادی نیستیم که بخواهیم قانون شکنی کنیم.

آژانس امنیت ملی آمریکا در حالی مدعی قانونی بودن اقدامات خود است که اسناد افشا شده نشان می دهد این نهاد جاسوسی، با رصد کردن ای میل ها، مکالمات و پیامکهای رد و بدل شده میان مردم بسته های متعدد اطلاعاتی جمع آوری کرده و علاوه بر شهروندان آمریکایی از کشورهای مختلف از جمله همپیمانان اصلی واشنگتن نیز جاسوسی می کرده است.

در همین رابطه اتحادیه اروپا چندی پیش از وجود وسایل جاسوسی مربوط به دولت آمریکا در دفاتر خود در نیویورک و واشنگتن خبر داده بود.

 

کد خبر 2116911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha