۲۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۵

ظریف در مراسم معارفه:

آغاز فصل جدید در سیاست خارجی ایران/ سیاست خارجی حوزه کار جناحی و حزبی نیست

آغاز فصل جدید در سیاست خارجی ایران/ سیاست خارجی حوزه کار جناحی و حزبی نیست

وزیر جدید امور خارجه ابراز امیدواری کرد که با همدلی و همکاری فصل جدیدی در سیاست خارجی کشور با توجه به شرایط دشوار کنونی آغاز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد ظریف وزیر جدید امور خارجه در مراسم معارفه خود که در وزارت خارجه و با حضور رئیس جمهور برگزار شد، تاکید کرد: مسئولیت یک توشه و امتحان است و فعالیت در دولت آقای روحانی با توجه به تجربیات و سوابق ایشان،کار ما را دشوار می کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با بهره گیری از کارشناسان وزارت خارجه، این وزارتخانه سربلند از این امتحان خارج شود.

ظریف با اشاره به حضور خرازی و متکی وزیران خارجه اسبق کشور، گفت: اگر آقای ولایتی نیز حضور داشت، 32 سال سیاست خارجی ایران را در یک مکان همراه داشتیم و این نمادی از یک شروع جدید در سیاست خارجی است که آن اجماع ملی به شمار می رود که نشان می دهد سیاست خارجی حوزه گرایش ویژه و نگرش جناحی و حزبی نیست و حضور وزیران سابق نشانگر این است که سیاست خارجی ما پشتوانه کل نظام را دارد.

وی تاکید کرد: فرصتی فراهم شده تا با همکاری و همدلی با استفاده از همه کارشناسان وزارت خارجه و معاونین و مدیران گذشته این وزارتخانه، فصل جدیدی را در این شرایط دشوار آغاز کنیم.

ظریف با اشاره به سخنان رئیس جمهور در خصوص آزاداندیشی در حوزه کارشناسی، اظهار داشت: بنده به این مسئله معتقدم و در زمان مقتضی در ادامه سخنان رئیس جمهور در خدمت همکاران خواهم بود.

وزیر جدید امور خارجه اظهار داشت: معتقدم ما یک شروع داریم که با پایانی در آینده نزدیک یا دور مواجه خواهد بود خوش به سعادت آقای صالحی که با موفقیت این امتحان را سپری کرد و با سربلندی ساختمان وزارت خارجه را ترک می کند و امیدوارم بنده نیز با همان سربلندی که گذشتگان وزارت خارجه را ترک کردند، ساختمان وزارت خارجه را ترک کنم و امیدوارم روزهای بهتری را در آینده داشته باشیم.

کد خبر 2117136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha