ادامه نا آرامی در مصر؛

تیراندازی گسترده ارتش به سوی حامیان مرسی/ تقدیر مقامات نظامی مصر از حمایت پادشاه عربستان

تیراندازی گسترده ارتش به سوی حامیان مرسی/ تقدیر مقامات نظامی مصر از حمایت پادشاه عربستان

تیراندازی نیروهای ارتش مصر به سوی حامیان رئیس جمهور مخلوع، تقدیر و استقبال حاکمان نظامی مصر از حمایت پادشاه عربستان سعودی و محاصره مسجد الفتح توسط ارتش از جمله جدیدترین اخبار مربوط به مصر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، نیروهای ارتش که روبروی مسجد الفتح واقع در رمسیس حضور دارند، مانع ورود ساکنان و عابران به این مسجد می شوند.

از سوی دیگر، العربیه از حصار امنیتی مسجد الفتح توسط نیروهای ارتش خبر داد.

خبر دیگر اینکه، حامیان مرسی در حال ترک مسجد الفتح هستند و نیروهای امنیتی آنها را بازرسی می کنند که با خود سلاح نداشته باشند.

از سوی دیگر، شبکه المیادین نیز از تیراندازی ارتش مصر به سوی حامیان مرسی خبر داد.

این در حالی است که با وجود اعلام حالت فوق العاده از سوی دولت مصر، تظاهرات و درگیری میان حامیان اخوان المسلمین و ارتش این کشور ادامه دارد.

خبر دیگر اینکه حمایت ملک عبدالله از اقدامات سرکوبگرانه ارتش مصر با استقبال مقامات مصری روبرو شده است و در این زمینه رئیس جمهور موقت و دولت موقت مصر از حمایت عبدالله بن عبدالعزیز از چگونگی واکنش نظامیان به اعتراضات طرفداران اخوان المسلمین تقدیر کردند.

خاطر نشان می شود، با وجود اینکه اقدامات ارتش مصر در سرکوب اعتراضات حامیان مرسی با محکومیت بین المللی روبرو شده است، ولی عربستان و اردن از این اقدامات استقبال و حمایت خود را اعلام کرده اند.

 

کد خبر 2117236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha