تحولات امنیتی سوریه/

اهمیت پاکسازی روستای الشامیه/ افزایش ورود افراد مسلح مجروح به مناطق تحت سلطه صهیونیستها

اهمیت پاکسازی روستای الشامیه/ افزایش ورود افراد مسلح مجروح به مناطق تحت سلطه صهیونیستها

جنایت دیگر تروریستهای تکفیری در سوریه، پیامدهای سنگین پاکسازی روستای الشامیه برای تروریستها و افشای افزایش تعداد افراد مسلحی که برای درمان به مناطق اشغالی تحت سلطه رژیم صهیونیستی می روند، از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روستای الشامیه که در تازه ترین عملیات ارتش سوریه از وجود تروریستها پاکسازی شده است، اهمیت فراوانی برای تکفیریها داشت.

به گزارش سانا، یکی از سرکردگان گروههای تروریستی تلاشهای ناکامی را برای وادار کردن تروریستها به مقاومت در روستای الشامیه در برابر ضربات کوبنده ارتش سوریه انجام داده و به آنها گفته بود اگر روستای الشامیه سقوط کند، آنچه وی انقلاب خوانده، سقوط خواهد کرد.

اما تنها چند ساعت کافی بود تا تروریستها شکست خورده و تجمعاتشان پراکنده شود و بسیاری از آنها کشته و زخمی شده و بقیه نیز پا به فرار بگذارند تا روستای الشامیه نقطه آغاز شکست و ناکامی آنها در تمام روستاها و شهرهای الغوطه شرقی باشد.

دستگیری یک تروریست که به اعزام تروریست به سوریه دست می زد

منابع سوری از دستگیری یک تروریست به نام صفوت حجازی خبر دادند که به جذب تروریست و اعزام آنها برای جنگ با ملت سوریه دست می زد.

افزایش تعداد افراد مسلح مجروح در مناطق اشغالی

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی از افزایش تعداد افراد مسلحی خبر داده است که از سوریه برای درمان به مناطق اشغالی رفته اند، افراد مسلحی که در درگیری با ارتش سوریه زخمی شده اند برای درمان به مناطق اشغالی تحت سلطه رژیم صهیونیستی می روند که تعداد این افراد به 14 نفر افزایش یافته است.

خبر دیگر اینکه افراد مسلح ناشناس، دکتر عبدالتواب شحرور رئیس پزشکی قانونی حلب رااز مقابل منزلش در محله الاکرمیه ربودند.

ارتش سوریه توانست تمام روستاهایی را که تروریستها اشغال کرده بودند به استثنای روستاهای الحبوشیه و مزرعه النباته پاکسازی کنند و طی آن هزاران تروریست به هلاکت رسیدند.

منابع سوری از کشف یک خودرو بمبگذاری شده در الناعمه خبر دادند که آماده انفجار بود

جنایت دیگری از تکفیریها / ربودن یک سرباز و سربریدن وی

تروریستهای گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام وابسته به القاعده حدود یک هفته پیش، یک سرباز سوری را که در جریان درگیریهای فرودگاه منغ ربوده بودند، سر بریدند.

به گزارش مهر، العالم در این زمینه گزارش داد تروریستهای القاعده علت سربریدن را مخالفت این سرباز با جدایی از ارتش سوریه اعلام کرده اند، البته تکفیریها پیش از بریدن سر این سرباز، وی را شکنجه نیز کردند.

چند روز پیش، تروریستهای تکفیری دو کودک را در منطقه شیعه نشین نبل و الزهراء به طرز بی رحمانه ای به قتل رساندند و ویدئوی این جنایت خود را با  افتخار در اینترنت منتشر کردند.

تعیین سرکرده جدید القاعدۀ عراق در سوریه

خبر دیگر اینکه منابع نزدیک به آنچه  دولت اسلامی وابسته به شبکه تروریستی القاعده خوانده می شود، اعلام کرده اند "ابوبکر البغدادی" سرکرده گروه القاعده در عراق، "ابومحمد العدنانی" را به عنوان امیر حکومت به اصطلاح اسلامی در شام انتخاب کرده است.

با این انتصاب، العدنانی، سخنگوی تشکل موسوم به "حکومت اسلامی وابسته به القاعده"، به عالی ترین سرکرده جماعت تکفیری در سوریه ارتقا یافته وسایر سران این گروه تروریستی تحت امر او هستند.

خاطرنشان می شود که العدنانی پیشتر با حمله به ابوحمد الجولانی سرکرده جبهه النصره، وی را به پیمان شکنی و ایجاد فتنه و تفرقه میان گروه های مسلح سلفی متهم کرده بود.

ابومحمد العدنانی تابعیت سوری دارد و از اهالی ادلب و از افراد مورد اعتماد البغدادی است.

این منابع اشاره نکرده اند که آیا انتصاب العدنانی به منصب جدید به معنی انتقال وی به سوری برای اقامت در این کشور است یا خیر.

گفته می شود که العدنانی در نوارهای صوتی خود مواضعی علیه گروه های مسلح افراطی از جمله گردان های موسوم به "احرار الشام" و "لواء الاسلام" که در صدد تشکیل "حکومت اسلامی ملی"هستند، اتخاذ کرده است و پیشتر نیز محمد الجولانی سرکرده جبهه النصره را به پیمان شکنی و ایجاد تفرقه متهم کرده بود.

این امور بیانگر آن است که درگیری های خونین بین گروه موسوم به حکومت اسلامی و سایر گروه های تکفیری به وقوع خواهد پیوست؛ به ویژه اینکه العدنانی به تازگی ضمن درخواست از همه گروه های افراطی برای ملحق شدن به طرح موسوم به تاسیس دولت اسلامی تاکید کرده است: کسی که با دولت اسلامی نباشد علیه آن است

کد خبر 2117777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha