۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۶

عدس پلو به غذایی فاخر تبدیل شد؛

وضعیت نابسامان تغذیه کشتی‌گیران تیم ملی/ امیدهای طلایی ایران آشپز شدند!

وضعیت نابسامان تغذیه کشتی‌گیران تیم ملی/ امیدهای طلایی ایران آشپز شدند!

اردونشينان تيم ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران در حالي واپسين روزهاي اردوي آماده سازي خود را در خانه كشتي تهران سپري مي‌كنند كه امكانات تمريني و رفاهي به ويژه تغذيه آنها به هيچ عنوان در حد و اندازه ملي پوشان اعزامي به رقابتهاي جهاني نيست.

به گزارش خبرنگار مهر، بحث امكانات ضعيف و غير حرفه اي اردوگاه كشتي مدتهاست كه نقل محافل منتقدان و كارشناسان اين رشته است، ‌اما متاسفانه هر چه بر حجم انتقادات اهالي كشتي اضافه شد، به همان اندازه هم از سطح كمي و كيفي امكانات خانه كشتي به ويژه تغذيه اردونشينان كاسته شد.

به تازگي برخي از آزاد و فرنگي كاران اردونشين تيم ملي كه در حال حاضر مشغول گذران آخرين مراحل تمرينات آماده سازي خود تا اعزام به رقابتهاي جهاني 2013 مجارستان هستند بدون اينكه بخواهند نامي از آنان برده شود در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام كردند وضعيت اردوي تيم ملي به هيچ عنوان در حد و اندازه هاي تيم اعزامي به جهاني نيست و متاسفانه تا به امروز هيچ مقام مسئولي در فدراسيون نيز پاسخگوي آنان نبوده است.

البته اعتراض و انتقاد كشتي گيران اردونشين به هيچ عنوان به سطح كمي و كيفي تمرينات مربوط نشده و اين جماعت گوش شكسته بيش از هر چيز به غذاي نامطلوب خود اشاره كردند. گفته مي شود برخي از اردونشينان در اقدامي خودجوش دست به جيب شده و با خريد گوشت و مواد غذايي از خارج اردوگاه اقدام به تهيه و طبغ غذا براي خود كردند كه اين مساله در عين ظاهر طنز و عجيب خود به واقع جاي تاسف و تامل دارد!

گويا كار به جايي رسيده كه عدس پلو به غذايي فاخر و اعياني در خانه كشتي بدل شده و سربازان كشتي ايران قرار است با كالري و انرژي حاصله از چنين تغذيه اي به جنگ حريفان تا دندان مسلح خود در رقابتهاي جهاني بروند.

ضمن اينكه داستان ميوه و مكمل هاي غذايي در كنار غذاي اصلي كشتي گيران نيز تعريف چنداني ندارد و به قول يكي از ملي پوشان، اين شرايط هر بيننده اي را ياد پناهجويان جنگي مي اندازد! چرا كه وضعيت نامطلوب تغذيه ملي پوشان به گونه اي در آمده كه آنان يا بايد براي تغذيه بهتر و مقوي تر با هزينه شخصي به خارج از خانه كشتي مراجعه كنند و يا از دوستان و آشنايان خود بخواهند تا ضمن بازديد و ملاقات با آنان در خانه كشتي،‌ مواد غذايي مورد نياز آنان را فراهم آورند!

جالب آنكه كشتي گيران معترض، با توجه به وضعيت نابسامان و بلاتكيلفي فدراسيون كشتي ، هيچ اميدي به بهبود وضعيت ندارند و معتقدند تا زماني كه رئيس قانوني و جديد فدراسيون، جاي سرپرست فعلي را نگيرد،‌ شرايط موجود هيچ تغييري نخواهد كرد.

کد خبر 2117804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha