نبیل فهمی مطرح کرد؛

تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره حوادث اخیر/استقبال از تلاش های بین المللی برای حل بحران مصر

تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره حوادث اخیر/استقبال از تلاش های بین المللی برای حل بحران مصر

وزیر امور خارجه مصر در یک کنفرانس خبری ضمن استقبال از تلاشهای بین المللی برای حل بحران کشورش از تشکیل کمیته حقیقت یاب برای حوادث پس از تظاهرات 30 ژوئن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، نبیل فهمی وزیر امور خارجه مصر امروز در یک کنفرانس خبری در قاهره از تصمیم مصر برای تشکیل کمیته حقیقت یاب ویژه برای بررسی حوادث پس از انقلاب 30 ژوئن خبر داد.

وی خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی مصر به برقراری امنیت و ثبات در کشور ادامه خواهند داد. فهمی همچنین اعلام کرد: ما با اشاره کشورهای کمک کننده به مصر به احتمال قطع کمک های خود به قاهره در شرایط کنونی مخالفیم.

وزیر امور خارجه مصر در ادامه از کشورهایی که خشونت های اخیر در مصر را محکوم کردند و همچنین رسانه های بیگانه خواست که در پوشش حوادث مصر بی طرف باشند و توازن و عدم برخورد دوگانه را رعایت کنند.

وی افزود: مسئولان مصر در مقابله با خشونت ها خویشتن دار بودند. نبیل فهمی ضمن محکوم کردن سکوت جامعه جهانی در قبال عاملان خشونت در مصر گفت: آنچه در مصر رخ داد اقدامی جنایتکارانه بود و ارتباطی به تظاهرات مسالمت آمیز ندارد.

وزیر امور خارجه مصر در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: ما با این موضوع که کشورها سفیر خود را فرا بخوانند نداریم. ما این موضوع را که یک کشوری سفیر خود را بنا به دلایلی که به مسئله داخلی مصر مربوط می شود فرا می خواند،درک نمی کنیم.

وی افزود: لغو رزمایش مشترک مصر با ترکیه در واکنش به سیاست های آنکارا در قبال قاهره صورت گرفت. فهمی افزود: جامعه مصر در انحصار یک جریان خاص قرار ندارد و ما از تلاش های بین المللی برای حل بحران کنونی کشور استقبال می کنیم، اما این راه حل باید مصری باشد.

وزیر امور خارجه مصر تصریح کرد: نمی توان درباره آنچه مصر شاهد آن بود سکوت اختیار کرد و حوادث میدان های رابعه العدویه و النهضه پس از دشواری در دستیابی به راه حل سیاسی صورت گرفت.

 

 

کد خبر 2117831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha