۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۴۳

خلفی نژاد:

"طرح شهاب" در فارس اجرا می شود/ یک هزارو 191نفر عضو بنیاد ملی نخبگان استان

 "طرح شهاب" در فارس اجرا می شود/  یک هزارو 191نفر عضو بنیاد ملی نخبگان استان

شیراز- خبرگزاری مهر: رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس گفت: طرح شهاب ( شناسایی و هدایت استعدادهای برتر ) امسال در استان فارس اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خلفی نژاد پیش از ظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از مقام آوران جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش فارس در رابطه با "طرح شهاب"اظهار داشت: این طرح  توسط آموزش و پرورش برای شناسایی دانش آموزان ابتدایی تا آخر متوسطه اجرا می شود.

وی با اشاره به تعداد افراد عضو بنیاد نخبگان تصریح کرد: در کل کشوربیش از 11هزار نفر عضو بنیاد هستند که از این تعداد یک هزارو 191نفر در استان فارس حضور دارند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس با بیان اینکه باید از خروج بدون بازگشت نخبگان به خارج از کشور جلوگیری شود، ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان زمینه های جذب و نگهداری نخبگان را انجام می دهد و دنبال اجرای سیاستهایی است که استعدادهای برتر و نخبگان را در کشور حفظ کند.

خلفی نژاد با اشاره به اینکه اخیرا خروج دارندگان مدال های طلای المپیادها کم شده خاطر نشان کرد: سه دلیل برای کم شدن خروج نخبگان از کشور و جود دارد اول گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور که از سال64در دکترای شیمی از شیراز شروع شد.

وی ادامه داد: دومین دلیل شروع به کار بنیاد ملی نخبگان است که با تاکیدات مقام معظم رهبری این بنیاد از سال85 شروع به کار کرد که بنیاد فارس بعد از تهران برترین مقام را در کشور دارد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس افزود: تاکیدات مقام معظم رهبری که توجه خاصی به نخبگان وافزایش نشاط علمی جوانان دارد سومین دلیل کاهش خروج نخبگان از کشور است.

 

کد خبر 2117862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha